انجمن مدیران ساختمان

7541
مهار آتش سوزی خودروی سواری در پارکینگ ساختمان هشت طبقه مسکونی
تاریخ : 1398/3/27 11:15: کد خبر : 7541
آتش سوزی یک دستگاه خودرو سواری در پارکینگ طبقه منفی یک، ساختمان هشت طبقه مسکونی در محله پونک، با تلاش به موقع دو گروه از آتش نشانان مهار و خاموش شد.
مهار آتش سوزی خودروی سواری در پارکینگ ساختمان هشت طبقه مسکونی
به گزارش پایگاه خبری 125، پس از اطلاع رسانی شهروندان به سامانه 125، ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران بلافاصله آتش نشانان ایستگاه های 55 و 94 را به همراه نردبان هیدرولیکی32 متری و خودرو حامل دستگاه تنفسی ساعت 01:04 دقیقه شب گذشته به محل حادثه در محله پونک، خیابان عدل شمالی، خیابان کمالی اعزام کرد.
رضا وفایی معاون منطقه یک عملیات آتش نشانی تهران دراین باره اظهار داشت: یک دستگاه خودروسواری در طبقه منفی یک و در قسمت پارکینگ ساختمان هشت طبقه مسکونی دچار آتش سوزی شده و لحظاتی بعد هم دود بسیار غلیظ حاصل از این آتش سوزی، ساختمان را در بر گرفته بود.
وی با اشاره به انتشار شدید دود در فضای پارکینگ و راه پله ها، افزود: آتش نشانان بی درنگ با بستن دستگاه های تنفسی در میان دود سیاه وارد طبقه منفی یک ساختمان شدند و با استفاده از لوله های آبرسان آتش نشانی و خاموش کننده های دستی به مقابله با آتش سوزی خودرو پرداختند.
وفایی تصریح کرد: آتش نشانان توانستند با مهار سریع این آتش سوزی، از گسترش بیشتر آن جلوگیری کرده و آن را مهار و خاموش کردند.
وی گفت: گروهی دیگر از آتش نشانان به طبقات بالاتر رفتند و ساکنانی را که در داخل ساختمان میان دود گرفتار شده بودند را به بیرون از ساختمان هدایت کردند.
وی با بیان این که کارشناسان آتش نشانی علت وقوع این آتش سوزی را در دست بررسی قرار داده اند، بیان داشت: خوشبختانه در این حادثه به هیچ یک از ساکنان ساختمان مسکونی آسیب جانی نرسید.م1
عکس: محسن مرادی


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=118404