انجمن مدیران ساختمان

7542
آبگرمکن منزل مسکونی آتش به پا کرد
تاریخ : 1398/3/27 11:31: کد خبر : 7542
آتش سوزی آبگرمکن منزل مسکونی در طبقه ی پنجم ساختمان پنج طبقه 20 شهروند را در میان دود و آتش محبوس کرد.
آبگرمکن منزل مسکونی آتش به پا کرد
بنا به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ۱۲۵، با تماس شهروندان با سامانه 125 مبنی بر آتش سوزی آبگرمکن یک واحد مسکونی در ساختمان پنج طبقه ی مسکونی دو واحدی در نبش پل پنجم بلوار ابوذر، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران را بر آن داشت تا ساعت ۱۳:۳۰ ظهر دیروز زنگ ایستگاه ۴۸ و ۲۴ را به صدا درآورد و آتش نشانان را به همراه تیم نجات ۲ عازم محل حادثه کند.
عزیز غلامی نسب مدیر منطقه ی ۸ عملیات که به محل حادثه اعزام شده بود دراین باره گفت: بروز آتش سوزی آبگرمکن در یک واحد مسکونی در طبقه ی پنجم یک ساختمان پنج طبقه باعث سرایت آن به داخل منزل مسکونی شده بود.
وی افزود: بر اثر این آتش سوزی ساکنین ساختمان به دلیل انتشار دود زیاد در داخل واحدهای خود محبوس شده بودند.
مدیر منطقه ی 8 عملیات تصریح کرد: آتش نشانان بلافاصله با تقسیم شدن به سه تیم پس از قطع برق و گاز ساختمان با کشیدن یک رشته لوله ی آبدهی و همراه بردن چند دستگاه خاموش کننده، خود را به واحد مسکونی رساندند و همزمان با خاموش کردن آتش سوزی و جلوگیری از سرایت آن به اطراف، به خارج کردن محبوسین از داخل واحدها مشغول شدند.
وی افزود: خوشبختانه آتش نشانان با جستجو در تمام واحدها موفق به نجات و خروج تعداد بیست نفر از ساکنین گرفتار در دود شدند که همگی آنها با کمک دستگاه تنفسی از ساختمان خارج شدند.
غلامی نسب بیان داشت: آتش نشانان پس از خاموش کردن آتش و لکه گیری محل آتش سوزی با استفاده از دو دستگاه فن فشار مثبت، اقدام به تخلیه ی دود از داخل طبقات کردند و پس از ایمن سازی محل حادثه ماموریت خود را پایان دادند.
این مدیر عملیاتی خطاب به شهروندان گفت: عزیزانی که با اینگونه حوادث روبرو می شوند ضمن حفظ خونسردی در داخل واحد‌های مسکونی خود مستقر شوند و به هیچ وجه درب ورودی را به جهت نفوذ دود باز نکنند و حتی الامکان از دورترین پنجره نسبت به ورودی واحد برای استنشاق اکسیژن استفاده کنند.م8
عکس: سبحان حسن پور


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=118405