انجمن مدیران ساختمان

7548
عملیات گروه نجات برای نجات 5 شهروند از آسانسور
تاریخ : 1398/3/28 16:59: کد خبر : 7548
اعمال بار بیش از ظرفیت آسانسور، 5 شهروند را درون کابین آسانسور یک ساختمان اداری گرفتار کرد.
عملیات گروه نجات برای نجات 5 شهروند از آسانسور
به گزارش پایگاه خبری 125، در پی تماس شهروندان با سامانه 125 و اطلاع رسانی این حادثه، ستاد فرماندهی آتش‌نشانی تهران ساعت 09:11 دقیقه صبح امروز به سرعت زنگ ایستگاه 18 را به همراه گروه امداد نجات 1 به صدا در آورد و آتش‌نشانان بی‌درنگ به سوی محل حادثه در خیابان طالقانی، نرسیده به خیابان حافظ حركت كردند.
مجید هاشمی فرمانده آتش نشانان اعزامی به محل حادثه در این باره گفت: با بررسی محل حادثه مشخص شد در پی استفاده بیش از ظرفیت آسانسور ساختمان اداری 8 طبقه و بروز نقص فنی و عمل کردن ناگهانی ترمز های اضطراری، کابین آسانسور به یکباره مابین طبقات اول و دوم متوقف شده و تعداد پنج نفر مرد در داخل آن بدام افتادند.
وی افزود: آتش نشانان بلافاصله پس از قطع سیستم برق آسانسورو تثبیت کردن کابین و قفل ترمزها با استفاده از جرثقیل دستی، با زدن کارگاه در قسمت موتورخانه آسانسور سعی در جابجایی کابین کردند، که متاسفانه به علت اینکه ریل آسانسور از حالت طبیعی خارج شده بود، امکان جابجایی کابین وجود نداشت.
هاشمی ادامه داد: با توجه به حساسیت موضوع و تهدید سلامتی محبوس شدگان، آتش نشانان بلافاصله دیوارمابین طبقه را با هماهنگی مسئولین ساختمان تخریب کرده و با استفاده از سنگ فرز موتوری اقدام به بریدن کابین کرده و محبوسین را سالم از کابین خارج کرده و جهت بررسی وضعیت جسمانی تحویل امدادگران اورژانس حاضر در محل دادندکه پس از انجام معاینات اولیه حال عمومی این افراد مطلوب گزارش شد.
این فرمانده آتش نشانی علت بروز این حادثه را عمل كردن ترمز اضطراری كابین آسانسور به دلیل اعمال بار بیش از ظرفیت و در نتیجه بالا رفتن سرعت حرکت کابین اعلام کرد.م5
عکس: محمدمهدی خدادادی


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=118419