انجمن مدیران ساختمان

7549
برگزاری مانور آتش نشانی در مجتمع 10 طبقه مسکونی
تاریخ : 1398/3/29 11:6:0 کد خبر : 7549
مانور امداد و نجات و آتش نشانی توسط آتش نشانان سه ایستگاه از منطقه دو عملیات سازمان آتش نشانی تهران در یکی از بلوک های10 طبقه مجتمع مسکونی فردوس واقع در خیابان سازمان آب برگزار شد.
برگزاری مانور آتش نشانی در مجتمع 10 طبقه مسکونی
به گزارش پایگاه خبری 125، احمد زاهدی فر رئیس ایستگاه 77 آتش نشانی تهران هدف از برگزاری این مانور را آماده سازی آتش‌نشانان برای عملیات مهم و دشوار در بناهای بلند از جمله نحوه خاموش کردن آتش، امدادرسانی ونجات مصدومین در طبقات بالا و همچنین چگونگی استقرار نیروها، آبرسانی به طبقات فوقانی و در نهایت سازماندهی بین ایستگاه ها، سنجش قدرت عملیاتی و جسمانی آتش نشانان و بالا بردن سرعت عمل آنان اعلام کرد.
وی در خصوص چگونگی برگزاری این تمرین عملیاتی گفت: دراین مانور، خاموش كردن آتش‌سوزی پس از کشیدن لوله‌های آب پرفشار آتش نشانی از طبقه همکف تا طبقه دهم ساختمان كه كانون آتش‌سوزی ها بود، توسط آتش نشانان ایستگاه های 77، 10 و 112 انجام گرفت.
زاهدی فر افزود: در این تمرین عملیاتی خارج كردن محبوسین و انتقال مصدومین از طبقات و همچنین عملیات آبرسانی و خاموش كردن آتش‌سوزی به بهترین شکل ممکن اجرا شد.
رییس ایستگاه 77 تاکید کرد: انجام عملیات در حوادث خطرناك و همچنین ساختمان‌ها و برج‌های بلند نیازمند هماهنگی آتش‌نشانان، قدرت جسمانی و همچنین سرعت عمل بالای آنها است كه این شرایط با برگزاری مانورهای عملیاتی ایجاد می‌شود.م2
عکس: حمیدرضا خانکشزاده


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=118424