انجمن مدیران ساختمان

7550
نجات کارگر از زیر آوارخاک در محل گودبرداری
تاریخ : 1398/3/29 11:30: کد خبر : 7550
ریزش دیواره محل گودبرداری شده باعث گرفتاری کارگر ساختمانی زیر آوار و آسیب دیدگی وی شد.
نجات کارگر از زیر آوارخاک در محل گودبرداری
به گزارش پایگاه خبری 125، ستاد فرماندهی آتش‌نشانی تهران با دریافت خبر وقوع این حادثه بلافاصله ساعت 12:05 دقیقه ظهر روزگذشته آتش‌نشانان ایستگاه 77 به همراه گروه امداد و نجات 18 را به محل حادثه در خیابان سازمان آب، خیابان حاجی پور امیر، کوچه قائم(عج) اعزام كرد.
مهدی راهپیما فرمانده نیروهای آتش نشانی اعزامی درباره این حادثه گفت: بنا به اظهارکارگران، یک کارگر مسن درمحل گودبرداری مشغول کار بود که ناگهان بخشی از دیواره خاکی این گودال فروریخت وقسمتی از بدن وی در زیر آوار خاک قرار گرفت.
وی اضافه کرد: آتش نشانان به سرعت در محل حادثه حضوریافته وموفق شدند این کارگر را پس از خارج کردن از زیر خاک، با استفاده از برانکارد مخصوص از محل گودبرداری بیرون آورند.
راهپیما در ادامه اظهار داشت: این کارگر مسن که از ناحیه پا دچار آسیب دیدگی شده بود پس از اینکه با کمک آتش نشانان به سطح خیابان و بالای محل گودبرداری انتقال یافت، برای اعزام به بیمارستان تحویل عوامل اورژانس شد.
این فرمانده آتش نشانی درخصوص علت بروز این حادثه گفت: احتمال دارد سست بودن دیواره جانبی محل گودبرداری که دیوار چاه قدیمی بود، موجب بروز این حادثه شده باشد که البته تحقیقات بیشتر دراین مورد هم اکنون از سوی کارشناسان آتش نشانی منطقه در حال انجام است.م2
عکس: حمیدرضا خانکشزاده


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=118426