انجمن مدیران ساختمان

7553
نجات 7 نفر در آتش سوزی یک ساختمان 4 طبقه مسکونی
تاریخ : 1398/3/30 12:36: کد خبر : 7553
یک واحد مسکونی در یک ساختمان چهار طبقه مسکونی واقع در محله ی خزانه بخارائی عصر دیروز دچار آتش سوزی شده و هفت نفر از ساکنان نیز در میان دود و آتش بدام افتادند.
نجات 7 نفر در آتش سوزی یک ساختمان 4 طبقه مسکونی
به گزارش پایگاه خبری ۱۲۵، در ساعت ۱۸:۲۱ دقیقه عصر روزگذشته در پی تماس تلفنی شاهدان با سامانه ۱۲۵ و اعلام آتش سوزی یک منزل مسکونی واقع در خزانه بخارایی، فلکه اول عباسی، خیابان نهر فیروزآبادی، درخواست کمک فوری کردند که ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران بلافاصله آتش نشانان ایستگاه های ۱۳ و ۸۳ و گروه نجات ۶ به همراه کامیونت خاور ویژه حمل دستگاه تنفسی و خودروی نردبان آتش نشانی را به محل حادثه اعزام کرد.
رضا هاشمی شال معاون عملیات منطقه ۷ سازمان آتش نشانی تهران که از ابتدا در محل حادثه حضور یافته بود، در مورد چگونگی بروز این حادثه گفت: یک واحد مسکونی به مساحت ۸۰ متر مربع در طبقه اول یک ساختمان ۴ طبقه مسکونی به طور ناگهانی دچار آتش سوزی شد که دود و شعله آن از پنجره های اتاق خواب، آشپزخانه و پذیرایی به بیرون زبانه می کشید.
وی افزود: براثر این حادثه تعدادی از ساکنان طبقات فوقانی در داخل واحدهای مسکونی خود محبوس شدند که با توجه به دود منتشر شده در ساختمان، قادر به خروج از واحدهای مسکونی نبودند.
هاشمی شال تصریح کرد: آتش نشانان با رعایت اصول ایمنی و مجهز شدن به دستگاه تنفسی، پس از قطع برق و گاز منزل مسکونی، به چهار تیم عملیاتی تقسیم شدند که دو تیم دونفره برای خاموش کردن آتش مشغول عملیات شدند و با استفاده از دو رشته لوله آبدهی به مهار شعله‌های آتش پرداختند.
وی ادامه داد: دو تیم دیگر نیز که مجهز به دستگاه تنفسی بودند به جستجو در داخل ساختمان پرداخته و هفت نفر از ساکنان که در داخل واحدهای مسکونی خود بدام افتاده بودند را از داخل ساختمان خارج کرده و به محیط امن بیرون از ساختمان انتقال دادند.
معاون عملیات منطقه ۷ خاطرنشان کرد: دو نفر از ساکنان که قبل از رسیدن آتش نشانان تلاش کرده بودند از ساختمان خارج شوند، دچار دودگرفتگی و سوختگی جزئی شدند که پس از حضور عوامل اورژانس در محل حادثه بلافاصله جهت مداوا به مراکز درمانی انتقال یافتند.
هاشمی شال خاطرنشان کرد: آتش نشانان پس از خارج کردن ساکنان محبوس شده و همچنین خاموش کردن کامل شعله های آتش، اقدام به تخلیه دود از داخل ساختمان کردند.
گفتنی است: علت بروز این آتش سوزی درحال حاضر توسط کارشناسان سازمان آتش نشانی تهران در حال بررسی و تحقیق است که به مراجع ذیصلاح اعلام خواهد شد.م۷
عکس: امیر واحدی


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=118438