انجمن مدیران ساختمان

7554
انبار تجهیزات پزشکی در چهارراه گلوبندک دچار آتش سوزی شد
تاریخ : 1398/3/30 13:24: کد خبر : 7554
انبار تجهیزات پزشکی در طبقه اول یک ساختمان دو طبقه در خیابان خیام شمالی درساعات اولیه بامداد امروز درکام آتش فرورفت وآتش نشانان 5 ایستگاه برای مهار این آتش سوزی اعزام شدند.
انبار تجهیزات پزشکی در چهارراه گلوبندک دچار آتش سوزی شد
به گزارش پایگاه خبری 125، به دنبال تماس شهروندان با سامانه 125 و اطلاع رسانی حادثه آتش سوزی در یک انبار تجهیزات پزشکی در خیابان خیام شمالی، کوچه منوچهرخانی، ابتدای چهارراه گلوبندک، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران ساعت 3:50 دقیقه صبح امروز بی درنگ نیروهای عملیات ایستگاه های 1، 67، 7، 107، 91 و تیم نجات 1 را به همراه خودرو حامل دستگاه تنفسی و تشک نجات و بالابر به محل حادثه اعزام کرد.
علیرضا جبارزاده معاون منطقه پنج عملیات سازمان آتش نشانی تهران درباره جزئیات این آتش سوزی گفت: محل حادثه یک ساختمان دو طبقه و نیز یک طبقه منفی بود که طبقه اول آن با کاربری انبار تجهیزات پزشکی به مساحت 400 متر مربع طعمه آتش سوزی شد.
وی ادامه داد: با توجه به اشتعال زا بودن اجناس موجود در انبار و سریع الاشتعال بودن آن، شعله های آتش در حال گسترش و سرایت از طریق راه پله ها و پنجره ها به طبقات فوقانی بود و همچنین بیم آن می رفت افرادی در طبقات و در میان دود و حرارت گرفتار شده باشند.
جبارزاده خاطرنشان کرد: آتش نشانان شعله های آتش را از جهات مختلف محاصره کردند و با استفاده از تجهیزات خاموش کننده و لوله های آبدهی و نردبان های دستی موفق شدند از سرایت آتش به اطراف و دیگر طبقات جلوگیری کنند.
وی افزود: همزمان گروه نجات آتش نشانی نیز با استفاده از دستگاه های تنفسی برای نجات محبوسین احتمالی خود را به طبقات رساندند که خوشبختانه این حادثه مصدومی در بر نداشت و آتش نشانان پس از دو ساعت تلاش مستمرموفق شدند آتش سوزی را مهار و خاموش کنند.
معاون منطقه پنج عملیات سازمان تاکید کرد: آتش نشانان پس از لکه گیری کامل محل آتش سوزی و جدا سازی اجناس سوخته و سالم، با ارائه تذکرات ایمنی لازم، محل حادثه را تحویل عوامل انتظامی حاضر در محل دادند.
گفتنی است علت بروز این آتش سوزی هم اکنون توسط کارشناسان منطقه 5 عملیات این سازمان در حال بررسی است.م5
عکس: مسلم مویدی


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=118440