انجمن مدیران ساختمان

7564
نجات ساکنان برج مسکونی از چنگال قاتل خاموش
تاریخ : 1398/4/3 12:53:0 کد خبر : 7564
انتشار گاز خطرناک مونواکسید کربن(CO) در یک مجتمع مسکونی در محدوده دریاچه خلیج فارس، موجب مسمومیت شدید 5 نفر از ساکنان این مجتمع شد.
نجات ساکنان برج مسکونی از چنگال قاتل خاموش
به گزارش پایگاه خبری 125، به دنبال تماس شهروندان با سامانه 125 مبنی بر انتشار گاز مونواکسید کربن در یک مجتمع مسکونی، بلافاصله ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران، آتش نشانان ایستگاه 76 و 114 را ساعت 12:16 دقیقه ظهر دیروز به میدان ساحل، خیابان نیما یوشیج، اعزام کرد.
رضا وفایی معاون منطقه یک عملیات سازمان آتش نشانی تهران، در این باره گفت: در یک مجتمع مسکونی 15 طبقه ای دارای 90 واحد مسکونی، گاز مونواکسید کربن از اتصالات دودکش در قسمت موتورخانه انتشار یافته و سپس به درون واحدهای مسکونی نفوذ کرده بود که بر اثر آن، تعدادی از اهالی مجتمع مسکونی دچار گاز گرفتگی شدید شدند.
وی افزود: آتش نشانان به محض رسیدن به محل حادثه، پس از تجهیز خود به دستگاه های تنفسی، جریان گاز موتورخانه را قطع و آن را غیر فعال کردند و درادامه نیزدرب و پنجره های داخل مجتمع مسکونی را برای تخلیه گازهای سمی منواکسیدکربن گشودند.
این فرمانده آتش نشانی اظهار داشت: نیروهای آتش نشانی به منظور جستجو در تمامی مجتمع برای پیدا کردن افراد آسیب دیده، وارد راهروها و واحدهای مجتمع مسکونی شدند و پس از دو ساعت بررسی تمامی مجتمع، 4 زن و یک مرد را که در داخل واحدهای مسکونی این مجتمع گرفتار و دچار مسمومیت شده بودند را از محل حادثه خارج کرده و برای اقدامات درمانی تحویل کادر پزشکی اورژانس دادند.
وی افزود: آتش نشانان پس از ایمن سازی کامل محل حادثه، تذکرات ایمنی لازم را به نماینده مجتمع مسکونی گوشزد کردند و به ماموریت خود پایان دادند.م1
عکس: عبدالرضا ناهیدی


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=118463