انجمن مدیران ساختمان

7570
مرگ دلخراش منشی شرکتی در زیر آوار محل گودبرداری
تاریخ : 1398/4/4 9:7:0
گودبرداری غیراصولی باز هم حادثه ساز شد و موجب فرو ریختن ساختمان یک طبقه یک شرکت بازرگانی در غرب تهران و زیرآوار ماندن یک مرد و یک زن شد.
مرگ دلخراش منشی شرکتی در زیر آوار محل گودبرداری
به گزارش پایگاه خبری 125، همسایگان ساعت 11:17 دقیقه صبح روزگذشته طی تماس با سامانه 125 از بروز حادثه آوار و احتمال گرفتار شدن دو نفر در زیر ساختمان تخریب شده، خبر دادند كه ستاد فرماندهی این سازمان بی درنگ آتش نشانان ایستگاههای 44 و 109 به اتفاق گروه امداد و نجات 8 این سازمان را به منطقه وردآورد، نبش خیابان طالقانی رهسپار كرد.
محمد دیبا مدیر منطقه یک عملیات سازمان آتش نشانی تهران که در محل حادثه حاضر شده بود، در مورد چگونگی وقوع این حادثه اظهار داشت: در قطعه زمینی به مساحت تقریبی 500 متر مربع برای ساخت بنای جدید به عمق 10 متر گودبرداری شده بود که براثر سست بودن دیواره خاکی جانبی محل گودبرداری و نیزعدم شمع بندی مناسب، ناگهان بخشی از دیواره خاکی گودبرداری در مجاور خیابان و نیز قسمتی از ساختمان یک طبقه یک شرکت بازرگانی که در مجاورت محل گودبرداری قرار داشت، فرو ریخت.
وی افزود: پیش از وقوع این حادثه یک دستگاه خودرو سواری که در مجاورت محل گودبرداری متوقف بود بر اثر فرو ریختن دیواره خاکی این محل، به داخل محل گودبرداری سقوط کرد و قسمتی از آن در زیر آوار قرار گرفت.
با توجه به اظهار شاهدان مبنی بر زیر آوار ماندن سه نفر، آتش نشانان به سرعت وارد عمل شدند و با رعایت موازین ایمنی شروع به آوار برداری کردند.
دیبا ادامه داد: نیروهای آتش نشانی در همان لحظات اولیه یک کارگرکه مردی 25 ساله و تبعه افغانستان بود را صحیح و سالم از زیر آوار خارج کرده و برای انجام معاینات اولیه تحویل عوامل اورژانس حاضر در محل شد.
مدیر منطقه یک عملیات آتش نشانی در ادامه گفت: پس از بررسی بیشتر و ادامه آواربرداری توسط آتش نشانان، به نفر دوم که یک خانم 22 ساله و منشی یک شرکت توزیع کننده دستگاه های تصفیه آب بود، دسترسی پیدا کردند که بعد از انجام معاینات لازم توسط عوامل اورژانس متاسفانه مرگ وی تایید شد.
وی در مورد جستجو برای یافتن نفر سوم اظهار داشت: چون ساکنان در زمان حضور آتش نشانان اعلام کرده بودند که سه نفر درزیر آوار مانده اند، همزمان با جستجو در محل حادثه، درخواست سگ های زنده یاب هلال احمر شد که با آوردن تعدادی سگ زنده یاب در محل حادثه، کار جستجو برای یافتن نفر سوم ادامه پیدا کرد.
دیبا تاکید کرد: درحین گشتن و جستجو توسط سگ های زنده یاب، یکی از ساکنان اعلام کرد که فرزند گم شده اش در منزل شان حضور پیدا کرده و کسی در زیر آوار نیست.
مدیر منطقه یک در پایان اظهار داشت: پس از بررسی کامل محل و آواربرداری و اطمینان از اینکه شخص دیگری در زیر آوار قرار ندارد و همچنین بعداز بیرون آوردن خودرو سواری از داخل گودبرداری، نیروهای آتش نشانی سرانجام پس از چهارساعت تلاش مستمر به ماموریت خود پایان دادند.
گفتنی است هم اکنون کارشناسان آتش نشانی منطقه، علت بروز این حادثه را در دست بررسی قرار داده اند.م1
عکس: محسن مرادی


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=118475