انجمن مدیران ساختمان

7577
نجات دو شهروند از میان آتش سوزی ساختمان تجاری اداری
تاریخ : 1398/4/6 9:15:0< کد خبر : 7577
آتش سوزی در یک ساختمان تجاری اداری پنج طبقه در خیابان ولیعصر تهران با تلاش سه گروه از نیروهای آتش نشانی مهار و خاموش شد.
نجات دو شهروند از میان آتش سوزی ساختمان تجاری اداری
به گزارش پایگاه خبری 125، طی تماس شهروندان با سامانه 125 مبنی بر وقوع آتش سوزی در یک ساختمان اداری، بلافاصله آتش نشانان ایستگاههای 18، 53، و گروه امداد و نجات 13 به همراه تشک نجات، نردبان هیدرولیکی و خودرو حامل دستگاه های تنفسی با هماهنگی ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران، ساعت 21:16 دقیقه شب گذشته به خیابان ولیعصر، بالاتر از میدان ولیعصر رهسپار شدند.
علی عباس زاده افسر آماده منطقه 5 عملیات آتش نشانی تهران گفت: هنگامی که آتش نشانان به محل حادثه رسیدند، تاسیسات برق و کنتورها در طبقه اول یک ساختمان پنج طبقه تجاری اداری طعمه آتش سوزی شده بود و شعله های سرکش آتش در حال گسترش در طبقه اول و نیز سرایت به طبقات بالاتر بود.
وی با اشاره به این که دود و حرارت بسیار زیادی از طریق راه پله ها به واحدها سرایت می کرد و سپس از طریق پنجره های طبقات خارج می شد، تصریح کرد: آتش نشانان به سرعت جریان برق و گاز ساختمان را قطع کردند و پس از مجهز شدن به دستگاه های تنفسی، به سرعت به دو گروه تقسیم شدند که گروه اول از دو جهت به سوی شعله های آتش حمله ور شده و با بکارگیری تجهیزات و لوله های آبرسانی مشغول مهار آتش سوزی شدند.
عباس زاده افزود: تیم امداد و نجات آتش نشانی نیز به طور همزمان با پشتیبانی گروه اول در میان دود و آتش به داخل ساختمان راه یافته و عملیات جستجو در طبقات این ساختمان را شروع کردند که خوشبختانه اکثر ساکنین با اطلاع یافتن به موقع از وقوع آتش سوزی، به سرعت ساختمان را ترک کرده بودند.
این افسر آماده آتش نشانی در ادامه اظهار داشت: در جریان این حادثه فقط 2 نفر مرد 30 و 33 ساله از ساکنین در طبقه سوم در میان دود و حرارت گرفتار شده بودند که توسط آتش نشانان از داخل این ساختمان خارج شده و تحویل امدادگران اورژانس حاضر در محل شدند که بعد از معاینات اولیه، حال عمومی این دو نفر خوب گزارش شده و فقط دچار دود گرفتگی شده بودند.
وی با بیان این که علت بروز این حادثه و خسارات وارده از سوی کارشناسان آتش نشانی منطقه در حال بررسی است، خاطرنشان کرد: نیروهای عملیاتی با تلاش همه جانبه، شعله های آتش را پیش از سرایت آن به طبقات فوقانی مهار و به طور کامل خاموش کردند و در ادامه نیز با استفاده از فن های فشار قوی، دود انتشار یافته را به بیرون تخلیه کردند.م5
عکس: محمدمهدی خدادادی


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=118495