انجمن مدیران ساختمان

7580
نجات 15 نفر از ساکنان در آتش سوزی یک ساختمان چهار طبقه مسکونی
تاریخ : 1398/4/6 11:45:0 کد خبر : 7580
در عملیات امداد و نجات آتش نشانان، تعداد 15 نفر از ساکنان یک ساختمان4 طبقه 16 واحد مسکونی در جنوب تهران، از محاصره آتش و دود نجات یافتند.
نجات 15 نفر از ساکنان در آتش سوزی یک ساختمان چهار طبقه مسکونی
به گزارش پایگاه خبری ۱۲۵، در ساعت ۲۲:۰۳ دقیقه شب گذشته در پی تماس تلفنی ساکنان یک ساختمان مسکونی واقع در خیابان شهید رجایی، خروجی قوچ حصار، جاده کمربندی اول، خیابان یزدان پور با سامانه ۱۲۵ و اطلاع رسانی یک مورد آتش سوزی در ساختمان مسکونی و احتمال محبوس شدن افراد، ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران بلافاصله آتش نشانان ایستگاه های ۹، ۱۴، ۴۷ و دو گروه امداد ونجات ۱۷ و ۶ این سازمان به همراه خودروی بالابر آتش نشانی، خودروی حامل تشک نجات و خودروی حامل دستگاه تنفسی را به محل حادثه جهت کمک رسانی به آتش نشانی باقرشهر اعزام کرد.
رضا هاشمی شال معاون عملیات منطقه ۷ آتش نشانی تهران که از ابتدا در محل حادثه حضور یافته بود، در مورد جزئیات این حادثه گفت: در یک ساختمان ۴ طبقه ۱۶ واحدی در قسمت پارکینگ آن یک دستگاه خودروی سواری پرشیا از قسمت موتور به علت نامشخصی طعمه آتش سوزی شد که دود حاصل از این آتش سوزی تمام ساختمان را فرا گرفت.
معاون منطقه ۷ عملیات با اشاره به این که محل حادثه در محدوده عملیاتی آتش نشانی باقرشهر قرار داشت، افزود: آتش نشانان با رعایت موارد ایمنی و پس از قطع برق و گاز مجتمع مسکونی، به چند تیم عملیاتی تقسیم شده و یک تیم اقدام به جستجوی کانون آتش سوزی و تیم های دیگر نیز برای تخلیه ساکنان از داخل مجتمع مشغول عملیات کردند.
هاشمی شال خاطر نشان کرد: آتش نشانان توانستند 15 نفر از ساکنان را صحیح و سالم از داخل مجتمع خارج کنند و همچنین گروه دیگر آتش نشانان نیز پس از دستیابی به کانون آتش سوزی، شعله های آتش خودرو در پارکینگ ساختمان را مهار و کاملا خاموش کردند.
وی با اعلام این که این حادثه هیچ مصدومی در پی نداشت، گفت: آتش نشانان پس از مهار کامل شعله های آتش و همچنین تخلیه دود از داخل ساختمان، محل حادثه را کاملا ایمن کردند و سپس محل را برای بررسی علت آن تحویل آتش نشانان باقرشهر دادند.م7
عکس: امیر واحدی


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=118498