انجمن مدیران ساختمان

7608
نجات معجزه آسای پیر زن 73 ساله از زیر آوار سنگین ساختمان سه طبقه مسکونی
تاریخ : 1398/4/16 11:59: کد خبر : 7608
گودبرداری غیر اصولی باز هم حادثه ساز شد و موجب ریزش ساختمان سه طبقه و گرفتار شدن پیر زن 73 ساله ای در زیر خروارها سنگ و خاک شد.
نجات معجزه آسای پیر زن 73 ساله از زیر آوار سنگین ساختمان سه طبقه مسکونی
به گزارش پایگاه خبری 125، آتش نشان و نجاتگران سازمان آتش نشانی تهران طی عملیاتی حساس و دشوار موفق شدند این پیرزن را از زیر آوار سنگین، زنده نجات دهند.
بر اساس این گزارش، وقوع این حادثه ساعت 7:53 دقیقه صبح امروز توسط ساکنان ساختمانهای مجاور و شهروندان به سامانه 125 آتش نشانی اطلاع داده و درخواست کمک شد که با هماهنگی ستاد فرماندهی این سازمان بی درنگ آتش نشانان ایستگاه های 8 و 112 به همراه دو گروه امداد و نجات شماره های 14 و یک به محل حادثه واقع در میدان توحید، خیابان نصرت غربی، خیابان شکاری، کوچه یوسف جعفرقلی روانه شدند.
امیر هاتفی مدیر عملیات منطقه 5 سازمان آتش نشانی تهران در خصوص این حادثه گفت: یك ساختمان سه طبقه مسكونی که در مجاورت ملک گودبرداری شده، قرار داشت، به یکباره تخریب شد و به داخل محل گودبرداری فروریخت.
وی با اعلام این که با عکس العمل به موقع نیروهای آتش نشانی سه نفر در همان لحظات اولیه از محل آوار خارج شدند، افزود: با توجه به اعلام گرفتارشدن زن مسنی در زیر آوار ساختمان، عملیات جستجو به سرعت توسط تیم های تخصصی نجات ادامه پیدا کرد که خوشبختانه پس از دست یابی به موقعیت وی در زیر آوار و برداشتن خاک و نخاله ها از روی سرو صورتش مشخص شد این زن 73 ساله زنده است.
هاتفی تصریح کرد: آتش نشانان و نجاتگران با تمام توان مشغول آواربرداری شدند و با بکارگیری تجهیزات تخصصی نجات اقدام به تثبیت کردن آوارهای معلق کردند و سپس با دسترسی به این زن توانستند او را به طور کامل از زیر خروارها خاک، آهن و اسباب و اثاثیه نجات داده و برای انتقال به مرکز درمانی به عوامل اورژانس تحویل دهند.
این مدیر عملیات آتش نشانی در مورد خسارات وارده ابراز داشت: در این حادثه علاوه بر تخریب کامل این ساختمان سه طبقه، یک دستگاه خودروی سواری که در داخل کوچه پارک شده بود نیز زیر آوار ماند و دچار خسارت شد.
وی افزود: علت بروز این حادثه هم اکنون توسط کارشناسان آتش نشانی منطقه در دست بررسی است.م5
عکس: مسلم مویدی


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=118579