انجمن مدیران ساختمان

7616
برگزاری مانور امداد و نجات و مهار آتش در ساختمان های پر تجمع
تاریخ : 1398/4/18 14:19: کد خبر : 7616
مانور عملیاتی با حضور آتش نشانان سه ایستگاه در یک ساختمان اداری با تجمع زیاد در منطقه شرق تهران با موفقیت برگزار شد.
برگزاری مانور امداد و نجات و مهار آتش در ساختمان های پر تجمع
مهدی حقی مدیر عملیات منطقه شش عملیات سازمان آتش نشانی تهران در مورد هدف از برگزاری این مانور گفت: این مانور به منظور شناخت توان عملیاتی و نیز ارتقای سطح آمادگی نیروهای عملیات منطقه در حوادث و آتش سوزی های ساختمان های با تجمع بالا و پرتردد برگزار شد.
وی افزود: در این تمرین عملیاتی، سه تیم از آتش نشانان منطقه سه عملیات از ایستگاه های 31، 60 و نیز گروه امداد و نجات 11 شرکت کرده و به طور مشترک دست به اجرای مانور زدند. حقی در خصوص جزئیات این تمرین اظهار داشت: این مانور با ایجاد آتش سوزی فرضی در داخل ساختمان و انتشار دود دراین مکان و همچنین گرفتار شدن تعدادی از کارکنان و ارباب رجوع در طبقات و نیز کودکان در داخل مهد کودک این مجموعه آغاز شد.
مدیر عملیات آتش نشانی در ادامه تصریح کرد: نیروهای عملیاتی با تقسیم وظایف زیر نظر فرمانده اول به چند تیم تقسیم شدند که شامل تیم های جستجو، پشتیبانی و تیم های نجات بودند.
وی اضافه کرد: نیروهای آتش نشانی به سرعت در محل برگزاری این مانور دریک ساختمان اداری حضور یافته و برای خاموش کردن آتش سوزی وارد ساختمان شدند و در کمترین زمان ممکن، شعله های آتش را مهار و خاموش کردند و همچنین با تلاش تیم های نجات، تمامی افراد گرفتار نجات یافتند.
گفتنی است در پایان این مانور، فرماندهان و آتش نشانان با تشکیل جلسه ای در محل ایستگاه 31 آتش نشانی به تجزیه و تحلیل این مانور پرداختند.م6
عکس: محمدمهدی خدادادی


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=118601