انجمن مدیران ساختمان

7620
شرکت در دورهای مدیریتی باید تحولات خوبی برای سازمان به ارمغان آورد
تاریخ : 1398/4/19 11:33: کد خبر : 7620
مراسم افتتاحیه نخستین دوره مدیریتی MINI-MBA روز گذشته با حضور مدیر عامل، مدیران عملیاتی و ستادی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، روسای دانشگاه و مدیران سازمان مدیریت صنعتی با هدف تشریح و معرفی دوره های تعیین شده برای مدیران سازمان آتش نشانی در محل سازمان مدیریت صنعتی برگزار شد.
شرکت در دورهای مدیریتی باید تحولات خوبی برای سازمان به ارمغان آورد
به گزارش پایگاه خبری 125، در این مراسم دکتر ابوالفضل کیانی بختیاری، مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی با اشاره به جانفشانی و تلاش شبانه روزی آتش نشانان در مواقع بحران و حادثه بر اهمیت برگزاری دوره های آموزشی و ضمن خدمت اشاره کرد و افزود: آموزش های کاربردی و حرفه ای و تخصصی با هدف حکمرانی خوب و مدیریت بنگاه ها و نه با رویکرد تئوری باید همراه باشد.
وی افزود: سازمان مدیریت صنعتی در طول سالها فعالیت خود که از سال 1341 آغاز شده است فراز و نشیب های زیادی طی کرده و اکنون با برگزاری دوره های کاملا تخصصی و کاربردی در تعامل با موسسات بین المللی و برگزاری دوره ها به زبان های مختلف، مدیران موفق زیادی را برای جایگاه های حساس و مهم آموزش داده است.
مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی خاطر نشان کرد: این سازمان با توجه به نیازسنجی که در در کشور انجام داده است رشته های مختلفی در زمینه مدیریت منابع انسانی، استراتژیک، مدیریت امور بانکی، امور شهری، تکنولوژی و در زمینه تخصصی(خودرو، هوا و فضا و...) و در آینده نیز دوره های تخصص محور را گسترش خواهد داد.
دکتر مرتضی عمادزاده رئیس هیات علمی سازمان مدیریت صنعتی نیز با اشاره به عزم راهبردی مدیران سازمان آتش نشانی بر برگزاری دوره های تخصصی تصریح کرد: این موضوع در راستای توسعه قابلیت نیروی انسانی نقش بسزایی دارد. زمانی که ما شاهد برگزاری یک دوره مدیریتی در سازمانی همانند سازمان آتش نشانی هستیم با توسعه توانمندی های مقامات یک سازمان روبرو هستیم و این امر بسیار اقناع کننده و خوشحال کننده است.
وی افزود: رویکرد سازمان مدیریت صنعتی و آموزش های آن به نوعی است که هر کدام از دانش پژوهان در هر دوره ای که شرکت می کنند باید بتوانند یافته های خود را در مدت زمان کوتاهی به کار بندند و مفید واقع شوند.
عمادزاده با تاکید بر مساله مسئولیت اجتماعی سازمان آتش نشانی خاطر نشان کرد: توسعه قابلیت های مدیران این سازمان یک وجه تمایز از سایر دوره ها دارد و همه ما اگر بخواهیم مصداق روشنی از آن بیان کنیم موضوع ساختمان پلاسکو است و باید تفکر کنیم که سازمان آتش نشانی چگونه توانست تا انتهای عملیات و آنچه در توان برای انجام مسئولیت بود ایستاد و جانفشانی آنها هیچ گاه از خاطره ها پاک نخواهد شد.
در ادامه مهندس داوری با تاکید بر پیگیری های مستمر برای برگزاری این دوره مدیریتی تصریح کرد: همه نکاتی که مدت ها ذهن ما را درگیر کرده بود توسط اساتید و روسای هیات علمی این مرکز مطرح شد و جای بسی خوشحالی است که نیاز دانشی ما به این میزان از سوی سازمان مدیریت صنعتی درک شده و قطعا این دوره هیجان انگیز و مشتاق کننده است.
وی ادامه داد: سازمان آتش نشانی با 130 ایستگاه در سطح شهر و 5 هزار نیروی آتش نشان مشغول خدمت هستند و 70 هزار ماموریت در طول سال را که البته همه ماموریت ها آتش سوزی نیست را بر عهده دارند.
وی افزود: در سال 1397، 21 هزار مورد حادثه آتش سوزی و بقیه انواع حوادث و خدمات به شهروندان ارائه شد ولی متاسفانه شاید به دلیل ضعف و تفکرهای مدیریتی که وجود دارد ما بسیار مقابله محور عمل می کنیم و ما منتظریم حادثه ای رخ دهد و همان لحظه برای حل آن چاره بیندیشیم و به طور حتم انتظار مردم این است که آتش نشانی با توان بالای خود هر آنچه در توان دارد را به کار بندد تا حوادث را مهار و رفع کند اما می توان خیلی جلوتر از بروز حادثه از آن جلوگیری کرد.
مدیر عامل سازمان آتش نشانی بیان کرد: میزان آگاهی شهروندی در سطح شهر تهران نسبت به موضوعات ایمنی اصلا رضایت بخش نیست و بارها مطرح شده که مردم از ساده ترین اتفاقات تلخی که در زندگی آنها روی می دهد درس نمی گیرند و میزان دانش ایمنی آنها در سطح پایینی قرار دارد.
وی گفت: ما به مسئولیت سنگین خود واقف هستیم و اگر یک شهروند دچار حادثه شود خود را مسئول ناآگاهی وی می دانیم و برای خودمان این سهم را قائلیم که باید تمام تلاش خود را به کار ببندیم ولی از سوی دیگر بسیاری از انرژی و سرمایه ما هدر می رود و ما نمی توانیم در مسیر درست گام برداریم.
داوری با تاکید بر اهمیت به روز رسانی دانش همگام با تجهیزات خاطرنشان کرد: بعد از انقلاب، مدیرانی که برای سازمان آتش نشانی معرفی شدند هیچکدام از بدنه سازمان و آشنا به کار نبودند و برای اولین بار بنده به عنوان یک آتش نشان در این جایگاه قرار گرفتم و یکی از این برنامه ها پایان دادن به این دیدگاه بود که ظرفیت های مدیریتی باید افزایش پیدا کند البته فعلا ما در جایگاه برنامه ریزی بلندمدت نیستیم و باید قدم به قدم پیش برویم و ترجیح دادیم کوتاه مدت و میان مدت برنامه بدهیم.
وی افزود: از همکاران و مدیرانی که از حوزه عملیات و ستاد در این جمع حضور دارند انتظار داریم با تقویت دانش و مهارت پس از پایان دوره بتوانند برای داشتن یک سازمان پویا، فعال و کارآمد گام بردارند و با در نظر گرفتن ظرفیت ها در راستای پیشرفت سازمان تلاش نمایند.
داوری بیان داشت: با توجه به سابقه سازمان مدیریت صنعتی به این نتیجه رسیدیم که بهترین گزینه ای که می تواند به سازمان ما کمک کند شناخت دقیق و تجربیات زیاد در مجموعه علمی این سازمان است و به طور حتم ما نتایج خوبی خواهیم گرفت و شرکت در این دوره صرفا دریافت یک مدرک نیست.
وی افزود: کسب مهارت و دانش در این دوره برای سازمان اهمیت زیادی دارد و همکاران ما باید احساس کنند واقعا قرار است تحولات جدیدی به وجود آورند و مطمئن هستم در آینده اثرات نتیجه بخش آن را خواهیم دید.
مدیرعامل آتش نشانی تهران در پایان خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم با انجام این گونه کارهای زیرساختی و آموزش های پایه ای، بهترین نتایج برای سازمان آتش نشانی رقم بخورد و شهر ما جای بهتری برای زندگی باشد و مردم با احساس آرامش بیشتری در آن زندگی کنند.
عکس: روابط عمومی


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=118611