انجمن مدیران ساختمان

7625
مهار بموقع آتش سوزی یک کارگاه کیف دوزی در پامنار تهران
تاریخ : 1398/4/19 15:2:0 کد خبر : 7625
یک کارگاه تولیدی کیف و ساک دستی در پامنار دچار آتش سوزی شد که با اعزام به موقع نیروهای آتش نشانی از گسترش آن جلوگیری به عمل آمد.
مهار بموقع آتش سوزی یک کارگاه کیف دوزی در پامنار تهران
به گزارش پایگاه خبری ۱۲۵، با اطلاع رسانی کارگران و همسایگان با سامانه 125، مبنی بر مشاهده دود و آتش از داخل یک کارگاه، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران ساعت 16:43 دیروز، نیروهای عملیات ایستگاه های 1، 3 و گروه امداد و نجات یک این سازمان به همراه خودروی حامل دستگاه تنفسی را به محل حادثه در خیابان پامنار، کوچه حق پرست اعزام کرد.
علیرضا جبارزاده معاون منطقه 5 عملیات آتش نشانی تهران که به همراه آتش نشانان در محل حادثه حضور یافته بود، در این باره گفت: یک کارگاه تولید کیف و ساک دستی به مساحت 40 مترمربع در طبقه دوم ساختمان دو طبقه قدیمی به علت نامعلومی به یکباره آتش گرفت و کاملا شعله ور شد.
وی افزود: با توجه به اینکه سقف این ساختمان دو طبقه قدیمی و نیز این کارگاه از نوع شیروانی با تیرچه های چوبی قدیمی بود، آتش سوزی به سرعت در زیر شیروانی گسترش پیدا کرد.
جبارزاده خاطرنشان کرد: خوشبختانه دراین حادثه به هیچ یک از کارگران آسیب جانی نرسید و همه آنان با شروع آتش سوزی، به سرعت محل حادثه را ترک کرده و به خارج از ساختمان گریختند.
معاون منطقه 5 عملیات آتش نشانی تصریح کرد: آتش نشانان بلافاصله پس از قطع برق کارگاه و کشیدن لوله های آبدهی از سه جهت از طریق راه پله و بالا رفتن از نردبان های دستی، خود را به داخل کارگاه رسانده و شعله های آتش را مهار و خاموش کردند.
وی اضافه کرد: با توجه به قدیمی بودن ساختمان و وجود تیرچه های چوبی سریع الاشتعال در زیر سقف شیروانی و همچنین گسترش سریع شعله های آتش و دود بسیار زیاد آن، ساختمان های مجاور را نیزتحت تاثیر قرار داد و جان ساکنان این اماکن را هم به خطر انداخت.
وی افزود: نیروهای عملیات در زمان کوتاهی موفق به مهار و خاموش کردن این آتش سوزی شدند و پس از ایمن سازی کارگاه ولکه گیری آن، اجناس نیمه سوخته موجود در محل حادثه را به خارج از کارگاه انتقال دادند.
جبارزاده خاطرنشان ساخت: خوشبختانه با اطلاع رسانی به موقع کارگران به سامانه 125 و حضور سریع آتش نشانان در محل حادثه، از بروز خسارت بیشتر به کارگاه و نیز سرایت شعله های آتش به ساختمان های اطراف جلوگیری شد و همچنین این حادثه هیچگونه مصدومی در پی نداشت.
معاون عملیات منطقه 5 آتش نشانی در خصوص علت بروز این حادثه و نیز خسارات وارده گفت: بررسی کارشناسی در مورد دلایل وقوع این آتش سوزی و برآورد میزان خسارات وارده هم اکنون از طرف کارشناسان آتش نشانی منطقه در دست انجام است.م5
عکس: مصطفی باقری


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=118622