انجمن مدیران ساختمان

7640
مانور مقابله با آتش سوزی مجتمع مسکونی در غرب تهران
تاریخ : 1398/4/24 12:46: کد خبر : 7640
مانور امداد و نجات و مقابله با آتش سوزی در یک مجتمع مسکونی در منطقه یک عملیات و با حضور آتش نشانان دو ایستگاه برگزار شد.
مانور مقابله با آتش سوزی مجتمع مسکونی در غرب تهران
به گزارش پایگاه خبری 125، این مانورعملیاتی با حضور آتش نشانان ایستگاههای 20، 69 و خودروهای پشتیبان و خودرو دستگاه تنفسی در بلوار کوهک، خیابان نسیم 6 به اجرا در آمد.
محمد فریادرس، فرمانده این مانور عملیاتی در این باره گفت: با هماهنگی ستاد فرماندهی به صورت همزمان زنگ ایستگاه های آتش نشانی به صدا در آمد و آتش نشانان بلافاصله به سمت محل مانور حرکت کردند.
وی افزود: آتش نشانان پس از رسیدن به محل مانور به سه گروه تقسیم شدند که گروه اول بعداز تجهیز خود به دستگاه های تنفسی اقدام به قطع برق و گاز مجموعه کردند و سپس مصدومین گرفتار را از طبقات به بیرون ساختمان منتقل کردند و گروه دوم نیز به طور همزمان با کشیدن لوله های آبرسانی به خاموش کردن آتش سوزی فرضی که در طبقه هفتم برج مسکونی و در یکی از واحد ها رخ داده بود پرداختند.
فریاد رس تصریح کرد: گروه سوم آتش نشانان برای تخلیه دود وارد برج مسکونی شدند که آتش نشانان با استفاده از فن، این دود را از داخل به بیرون از ساختمان هدایت کردند.
وی افزود: با توجه به وجود تعداد زیادی مجتمع های مسکونی و تجاری در محدوده این منطقه عملیاتی ضروری است برای آمادگی نیروهای این منطقه، این گونه تمرین های عملیاتی به طور مرتب برگزار شود تا آتش نشانان علاوه بر آمادگی کامل در مقابله با حوادث دراین نوع ساختمان ها، اطلاعات خود را نیز در این مورد به روزرسانی کنند.م1
عکس: امیر احمدی


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=118667