انجمن مدیران ساختمان

7644
گرفتار شدن ساکنان ساختمان مسکونی در میان دود حاصل از آتش سوزی اغذیه فروشی
تاریخ : 1398/4/25 14:36: کد خبر : 7644
آتش سوزی یک اغذیه فروشی در طبقه همکف یک ساختمان پنج طبقه مسکونی در خیابان وحدت اسلامی باعث گرفتار شدن عده ای از ساکنان این ساختمان در میان دود ناشی از این آتش سوزی شد.
گرفتار شدن ساکنان ساختمان مسکونی در میان دود حاصل از آتش سوزی اغذیه فروشی
به گزارش پایگاه خبری ۱۲۵، حوالی ساعت 11:30 دقیقه صبح امروز ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران پس از تماس شهروندان با سامانه 125 و دریافت خبر آتش سوزی یک اغذیه فروشی و احتمال محبوس شدن ساكنان ساختمان پنج طبقه در میان دود، بلافاصله زنگ ایستگاه 1، 67 را به صدا درآورد و آتش نشانان این ایستگاه به همراه تیم نجات یک و همچنین خودروهای بالابر و تشک نجات و نیز خودرو حامل دستگاه تنفسی را به خیابان وحدت اسلامی، خیابان فروزش رهسپارکرد.
بنا به اظهار محمدرضا عیسی پور افسر آماده منطقه 5 عملیات سازمان آتش نشانی تهران، هنگامی که به محل حادثه رسیدیم از داخل یك مغازه اغذیه فروشی به مساحت 20 متر مربع، دود و شعله زیادی بیرون می زد و به طبقات بالای این مغازه که مسکونی بود، نفوذ می کرد.
وی با اشاره به واقع بودن مغازه اغذیه فروشی در طبقه همکف این ساختمان 5 طبقه مسکونی، اضافه کرد: چون احتمال می رفت با نفوذ دود به داخل این ساختمان، ساکنان آن که اغلب آنها دراین ساعات روز، زن و بچه بودند، جان شان به خطر افتاده و فاجعه ای رخ دهد، آتش نشانان و نجاتگران به سرعت عملیات خود را آغاز کردند.
افسرآماده منطقه 5 عملیات سازمان آتش نشانی تصریح کرد: آتش نشانان بی درنگ پس از تقسیم شدن به سه تیم عملیاتی، ضمن قطع برق و گاز محل حادثه، مشغول عملیات شدند که دراین میان، تیم نجات آتش نشانی موفق شد با ورود به داخل ساختمان، تمامی ساكنان را كه از ترس دود و آتش به راه‌پله ها پناه برده بودند، خارج کرده و به محل امن هدایت کنند.
عیسی پور ادامه داد: همزمان گروه دیگری از آتش نشانان با رعایت نكات ایمنی پس از یافتن کانون آتش، با استفاده از یك رشته لوله ی آبدهی به مبارزه با شعله های آتش در داخل مغازه اغذیه فروشی پرداخته و بعداز مهار آتش با بکارگیری چندین دستگاه فن قوی فشار مثبت، دود های انتشار یافته را از داخل مغازه و نیز ساختمان تخلیه کردند.
وی با بیان این که دراین حادثه به ساکنان ساختمان و افراد حاضر، آسیب جانی نرسید، تاکید کرد: علت بروز این حادثه توسط كارشناسان آتش نشانی منطقه در دست بررسی است.م5
عکس: مسلم مویدی


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=118679