انجمن مدیران ساختمان

7645
مهار به موقع آتش سوزی در نمای داربست های فلزی یک ساختمان در دست ساخت
تاریخ : 1398/4/25 16:25: کد خبر : 7645
گونی ها و توری های پلاستیکی نصب شده بر روی داربست های فلزی نمای یک ساختمان 8 طبقه در حال ساخت در غرب تهران دچار آتش سوزی شد.
مهار به موقع آتش سوزی در نمای داربست های فلزی یک ساختمان در دست ساخت
به گزارش پایگاه خبری 125، این آتش سوزی با حضور بموقع نیروهای آتش نشانی بسرعت مهار و از گسترش بیشتر آن جلوگیری شد.
براساس این گزارش، ساعت 10:51دقیقه صبح امروز در پی آتش سوزی در نمای ساختمان نیمه کاره در بلوار آیت اله کاشانی، خیابان شقایق شمالی، همسایگان سراسیمه با سامانه 125 تماس گرفته و این حادثه را اطلاع رسانی کردند.
ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران به محض آگاه شدن از این اتفاق، نیروهای عملیات ایستگاههای 27 این سازمان را به محل حادثه اعزام كرد.
عیسی کیایی فرمانده آتش نشانان اعزامی که در محل این حادثه حضور یافته بود، دراین باره ابراز داشت: دریک ساختمان نیمه کاره در حال ساخت به منظور جلوگیری از ریختن مصالح به پایین و ایمنی کارگران به هنگام گذر از کنار این ساختمان، نمای ساختمان 8 طبقه را بوسیله توری های پلاستیکی پوشانده بودند.
وی افزود: این توری ها قابل اشتعال براثر بی احتیاطی کارگران جوشکار در هنگام جوشکاری در طبقات این ساختمان، به طور ناگهانی طعمه آتش سوزی شد که آتش نشانان به محض حضور در محل حادثه مشغول عملیات شدند.
این فرمانده آتش نشانی تصریح کرد: نیروهای آتش نشانی با رعایت اصول ایمنی مشغول خاموش کردن این آتش سوزی شدند و با استفاده از یك رشته لوله آبدهی، شعله های آتش را مهار و از سرایت آن به دیگر قسمت های توری های پلاستیکی جلوگیری کردند.
کیایی در ادامه اظهار داشت: خوشبختانه این آتش سوزی هیچ مصدوم و محبوس شده ای در پی نداشت.م1
عکس: محسن مرادی


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=118681