انجمن مدیران ساختمان

7648
انفجار و آتش سوزی در ساختمان مسکونی
تاریخ : 1398/4/27 10:24: کد خبر : 7648
انفجار و آتش سوزی در یک ساختمان مسکونی چهار طبقه در خیابان قصرالدشت، آتش نشانان را به محل حادثه کشاند.
انفجار و آتش سوزی در ساختمان مسکونی
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری 125، همزمان با رخداد این حادثه و تماس شهروندان با سامانه 125، بلافاصله نیروهای عملیاتی ایستگاه 8 و 52 به همراه گروه امداد و نجات یک، پس از هماهنگی با ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران، ساعت 21:10 شب گذشته خود را به خیابان قصرالدشت، نرسیده به خیابان آذربایجان رساندند.
حمید میرزاقلی افسر آماده منطقه پنج عملیات آتش نشانی تهران که از همان لحظات اولیه در محل حادثه حضور داشت، گفت: در طبقه اول یک ساختمان 4 طبقه مسکونی، یک واحد مسکونی حدودا 75 متر مربعی دچار انفجار و آتش سوزی شده بود.
وی در ادامه افزود: آتش نشانان به محض رسیدن به محل حادثه، پس از قطع جریان برق و گاز و ایمن سازی کامل، به دستگاه های تنفسی مجهز شدند و با بکارگیری تجهیزات خاموش کننده، آتش سوزی را پیش از سرایت به اطراف مهار و کاملا خاموش کردند.
افسر آماده منطقه پنج عملیات آتش نشانی تهران، اضافه کرد: همزمان با عملیات مهار آتش، گروه دیگری از نیروهای عملیاتی با استفاده از دستگاه های تنفسی به منظور جستجو و نجات افراد محبوس شده احتمالی وارد ساختمان شدند که خوشبختانه پس از بررسی، مشخص شد همه ساکنان قبل از رسیدن آتش نشانان از محل حادثه خارج شده بودند.
میرزاقلی در پایان گفت: خوشبختانه در این حادثه به هیچ یک از شهروندان آسیبی نرسید و علت بروز این آتش سوزی، از سوی کارشناسان علت یابی منطقه پنج عملیات آتش نشانی تهران در دست بررسی است.م5
عکس: محمدمهدی خدادادی


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=118691