انجمن مدیران ساختمان

7651
نجات ساکنان مجتمع مسکونی از چنگال قاتل خاموش
تاریخ : 1398/4/27 9:17:0 کد خبر : 7651
انتشار گاز مونواکسید کربن در یک مجتمع مسکونی در حوالی دریاچه خلیج فارس، موجب مسمومیت شدید 5 نفر از ساکنان این مجتمع شد.
نجات ساکنان مجتمع مسکونی از چنگال قاتل خاموش
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری 125، به دنبال تماس شهروندان با سامانه 125 مبنی بر انتشار گاز مونواکسید کربن در یک مجتمع مسکونی، ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران بلافاصله گروه امداد و نجات 8 مستقر در ایستگاه 114 آتش نشانی را ساعت 7:10 صبح روز گذشته به شهرک گلستان، میدان دریاچه روانه کرد.
رضا وفایی معاون منطقه یک عملیات آتش نشانی تهران، در مورد این حادثه گفت: در یک مجتمع مسکونی 18 طبقه دارای 100 واحد مسکونی، گاز مونواکسید کربن از قسمت اتصالات دودکش در بخش موتورخانه انتشار یافته و به داخل واحدهای مسکونی نفوذ کرده بود.
وی ادامه داد: بر اثر انتشار گاز مونواکسید کربن، 5 نفر از ساکنان در داخل واحدهای مسکونی این مجتمع گرفتار شده و دچار مسمومیت شده بودند که قبل از رسیدن آتش نشانان و با کمک همسایگان تحویل عوامل اورژانس شده و به مراکز درمانی منتقل شده بودند.
معاون منطقه یک عملیات آتش نشانی اضافه کرد: آتش نشانان به محض رسیدن به محل حادثه، پس از مجهز شدن به دستگاه های تنفسی، جریان گاز موتورخانه را قطع کرده و این بخش را غیر فعال کردند و در ادامه درب و پنجره های داخل مجتمع مسکونی را برای تخلیه گاز خطرناک مونواکسیدکربن گشودند.
وفایی خاطرنشان کرد: نیروهای آتش نشانی پس از حدود 5 ساعت جستجو در همه قسمت های مجتمع مسکونی و اطمینان از گرفتار نشدن ساکنان در داخل واحدها و راهروها، به ماموریت خود پایان دادند.
گفتنی است؛ کارشناسان سازمان آتش نشانی تهران با حضور در این مجتمع مسکونی، تذکرات لازم به منظور تعمیر موتورخانه را به نماینده مجتمع مسکونی ارائه دادند.م1
عکس: محسن مرادی/امیر احمدی


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=118695