انجمن مدیران ساختمان

7653
مانور مشترک آتش نشانان در مجتمع تجاری-اداری- مسکونی
تاریخ : 1398/4/29 13:2:0 کد خبر : 7653
مانور مشترک آتش نشانان منطقه دو عملیات در مجتمع دوبرال شهرک غرب با موفقیت برگزار شد.
مانور مشترک آتش نشانان در مجتمع تجاری-اداری- مسکونی
به گزارش پایگاه خبری 125، بهروز قیاسی رییس ایستگاه مرکزی 25 منطقه دو عملیات در این باره گفت: مانور مشترک بین آتش نشانان ایستگاه 25، 84 و گروه نجات 3 مستقر در ایستگاه 25 در طبقات منفی دو مجتمع دوبرال دارای 10 طبقه برگزار شد.
وی افزود: به علت همجوار بودن این ایستگاه ها با یکدیگر و اعزام همزمان آنها به حوادث، هدف از برگزاری این مانورها، استفاده از تجربیات و شناخت تجهیزات، منابع محیط و عملکرد آتش نشانان در حوادث مشابه است.
قیاسی تصریح کرد: این مانور با حضور افسر ایمنی منطقه و کارشناس واحد آموزش منطقه دو عملیات و با سناریوی آتش سوزی دو خودرو در طبقه منفی دو مجتمع اداری، تجاری و مسکونی برگزار شد و آتش نشانان ضمن تجهیز خود به دستگاه تنفسی به وسیله لوله کشی به طبقات منفی و دسترسی به خودروهای آتش گرفته مهار شعله های آتش را آغاز کردند.
وی افزود: گروهی دیگر از آتش نشانان و نجاتگران، به جستجوی محبوسین در طبقات پرداختند وموفق شدند افرادی را که دچار دود زدگی شده بودند، به وسیله برانکارد به بیرون منتقل و تحویل عوامل اورژانس حاضر در محل دادند و در همین حین گروهی دیگر از آتش نشانان عملیات تخلیه دود و تهویه هوای مجتمع را با رعایت کامل اصول تهویه انجام دادند.
رییس ایستگاه مرکزی 25 خاطرنشان کرد: در پایان این مانور، چگونگی اجرای عملیات شرکت کنندگان از سوی کارشناس آموزش و افسر ایمنی آتش نشانی این منطقه مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.م2
عکس: حمیدرضا خانکشزاده


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=118702