انجمن مدیران ساختمان

7654
33 کشته در آتش سوزی عمدی استودیو انیمیشن سازی ژاپن
تاریخ : 1398/4/29 13:12: کد خبر : 7654
شمار قربانیان آتش سوزی عمدی در ساختمان یک استودیوی انیمیشن در شهر کیوتو در غرب ژاپن به 33 نفر افزایش یافت. از سال 1989 این بالاترین میزان تلفات آتش سوزیهای عمدی در ژاپن است. پلیس چند چاقو نیز در صحنه پیدا کرده است.
33 کشته در آتش سوزی عمدی استودیو انیمیشن سازی ژاپن
به گزارش خبرنگار‌ پایگاه خبری 125، به نقل از ژاپن تایمز، آتش سوزی حوالی ساعت ۱۰.۳۰ صبح روز پنج شنبه به وقت محلی(۱.۳۰ به وقت گرینویچ) آغاز شد و به گفته مسئولان محلی هنگام شروع آتش سوزی در مجموع ۷۰ نفر در ساختمان این استودیو انیمیشن‌سازی مشغول کار بودند.با گسترش آتش و سرایت به همه قسمت ها، در همان ساعات اولیه جسد 11 نفر در طبقه دوم ساختمان و 4 نفر دیگر روی پله ها پیدا شدند. با جستجوی بیشتر آتش نشانان جسدهای بیشتری یافت شد. به گفته شاهدان بسیاری از کارکنان این شرکت موفق نشده بودند از ساختمان که دچار حریق شده بود، فرار کنند. به گفته امدادگران، 35 خودروی آتش نشانی به محل حادثه اعزام شد و آتش حدود سه ساعت بعد خاموش شد
سخنگوی پلیس کیوتو گفت:« به نظر می رسد که این آتش سوزی عمدی بوده و فردی که به عنوان مظنون دستگیر شده مایع قابل اشتعال در محیط ریخته و ساختمان به آتش کشیده است.» ساکنان اطراف محل حادثه می گویندابتدا صدای چندین انفجار شنیده شد و دود سیاهی از پنجره ها خارج می شد.
نخست وزیر ژاپن، شینزو آبه روز گذشته به بهانه این تراژدی تلخ در صفحه توئیتر خود نوشت:«مردم زیادی کشته یا زخمی شدند. این حادثه بقدری هولناک است که نمیتوانم کلمه مناسبی برای توصیف آن پیدا کنم و فقط برای آمرزش روح جانباختگان دعا می کنم.»