انجمن مدیران ساختمان

7664
مانور آتش نشانان دو ایستگاه در منطقه 6 عملیات
تاریخ : 1398/4/31 16:20: کد خبر : 7664
مانور امداد و نجات و مقابله با آتش سوزی در یک منزل مسکونی در منطقه شش عملیات با حضور آتش نشانان دو ایستگاه برگزار شد.
مانور آتش نشانان دو ایستگاه در منطقه 6 عملیات
به گزارش پایگاه خبری 125، این مانور عملیاتی با حضور آتش نشانان ایستگاه های 53 ، 73 و گروه امداد و نجات 13 برگزار شد.
یدالله مددی معاون منطقه 6 عملیات در این باره گفت: با هماهنگی ستاد فرماندهی به صورت همزمان زنگ ایستگاه های آتش نشانی به صدا درآمد و آتش نشانان بلافاصله به سمت محل مانور واقع در منطقه عباس آباد، محله نیلوفر حرکت کردند.
وی افزود: آتش نشانان پس از رسیدن به محل مانور به سه گروه تقسیم شدند که گروه اول بعد از تجهیز خود به دستگاه های تنفسی اقدام به قطع برق و گاز مجموعه کردند و سپس مصدومین گرفتار را از طبقات به بیرون ساختمان منتقل کردند و گروه دوم نیز به طور همزمان با کشیدن لوله های آبرسانی به خاموش کردن آتش سوزی فرضی که در طبقه دوم و سوم مسکونی و در یکی از واحدها رخ داده بود پرداختند.
مددی تصریح کرد: گروه سوم آتش نشانان برای تخلیه دود وارد منزل مسکونی شدند که آتش نشانان با استفاده از فن، این دود را از داخل به بیرون از ساختمان هدایت کردند.
وی افزود: با توجه به بافت مسکونی در محدوده این منطقه عملیاتی ضروری است برای آمادگی نیروهای این منطقه، این گونه تمرین های عملیاتی به طور مرتب برگزار شود تا آتش نشانان علاوه بر آمادگی کامل در مقابله با اینگونه حوادث ، اطلاعات خود را نیز در این باره به روزرسانی کنند.م6
عکس: مجتبی نی بند/محمدرضا نظری


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=118722