انجمن مدیران ساختمان

7675
مهار آتش سوزی در آشپزخانه منزل مسکونی
تاریخ : 1398/5/5 13:23:0 کد خبر : 7675
آتش سوزی آشپزخانه یک واحد مسکونی در ساختمان 10 طبقه در خیابان سعادت آباد، خسارت مالی بر جای گذاشت.
مهار آتش سوزی در آشپزخانه منزل مسکونی
به گزارش پایگاه خبری 125، ساعت 11:55 دقیقه ظهر روز گذشته وقوع این حادثه توسط همسایگان به سامانه 125 اطلاع داده شد که با هماهنگی ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران بلافاصله نیروهای عملیات ایستگاههای 58، 25، 55 و گروه نجات 3 به همراه خودروهای پشتیبانی تشک نجات، دستگاه تنفسی و خودرو نردبان به محل حادثه در سعادت آباد، بلوار فرحزادی خیابان گراوندی، مجتمع ونوس اعزام شدند.
احمد صفری مدیر منطقه 2 عملیات آتش نشانی در این باره گفت: یک واحد مسکونی در طبقه اول ساختمان 10 طبقه مسکونی به علت نامعلوم طعمه آتش سوزی شده بود.
وی افزود: نیروهای عملیات با رعایت اصول ایمنی و قطع برق و گاز این واحد مسکونی، عملیات خود را آغاز كردند و شعله های آتش را که در حال گسترش و سرایت به همه قسمت های منزل و واحد های مسکونی دیگر بود به کنترل خود درآوردند.
مدیر منطقه 2 عملیات آتش نشانی خاطر نشان کرد: گروه اول نیروهای آتش نشانی با استفاده از یك رشته لوله آبدهی توانستند شعله های آتش را مهار و به طور كامل خاموش کنند و همزمان گروه دیگری از آتش نشانان به جستجوی محبوسین پرداختند که موفق به خارج کردن 40 نفر از شهروندان به محیطی امن و تحویل یک مرد و سه زن به عوامل اورژانس حاضر در محل برای انتقال به مراکز درمانی شدند.
وی در ادامه بیان کرد: با توجه به متصاعد شدن دود بسیار زیاد در محل آتش سوزی، آتش نشانان با استفاده از فن مكانیكی اقدام به تخلیه دود از ساختمان كردند وبا ارائه تذكرات ایمنی لازم به مالك و ساکنان محل حادثه را ترک کردند.
گفتنی است: علت بروز این آتش سوزی در حال حاضر توسط كارشناسان سازمان آتش نشانی تهران در حال بررسی است.م2
عکس: سعید حسنی


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=118744