انجمن مدیران ساختمان

7680
مصدومیت یک کارگر هنگام تخریب ساختمان قدیمی
تاریخ : 1398/5/6 15:50:0 کد خبر : 7680
تخریب غیر اصولی یک ساختمان قدیمی دو طبقه در محله نظام آباد تهران باعث فرو ریختن این بنای قدیمی و زیر آوار ماندن و مصدومیت یک کارگر شد.
مصدومیت یک کارگر هنگام تخریب ساختمان قدیمی
به گزارش پایگاه خبری 125، در پی تماس شاهدین این حادثه با سامانه 125 آتش نشانی، ستاد فرماندهی این سازمان در ساعت 13:10 روز گذشته بلافاصله و بصورت همزمان آتش نشانان ایستگاه 93 و گروه امداد و نجات 12 این سازمان را به خیابان شهید آیت الله مدنی(نظام آباد)، خیابان شهید محمودی، کوچه جهانگیری روانه کرد.
منصور فراهانی رییس ایستگاه 93 آتش نشانی تهران که در محل حادثه حضور یافته بود در این باره گفت: کارگران در یک ساختمان دو طبقه قدیمی به منظور احداث بنای جدید در حال تخریب آن بودند که براثر تخریب غیراصولی و ناایمن، قسمتی از سازه به یکباره و بطور ناگهانی فرو ریخت و موجب مصدومیت و آسیب دیدگی شدید یک کارگر ساختمانی تبعه افغانستان از ناحیه سر شد.
وی با اشاره به این که فرو ریختن ناگهانی سقف طبقات این ساختمان قدیمی و نیز راه پله ها موجب مسدود شدن مسیر تردد شد، افزود: کارگر مصدوم درپی این حادثه در یک محل ناایمن و غیر قابل دسترس و در گوشه ای از پشت بام زیرآوار ماند که هر لحظه احتمال ریزش مجدد وجود داشت.
رییس ایستگاه آتش نشانی در مورد عملیات آتش نشانان ابراز داشت: نیروهای آتش نشانی بلافاصله پس از انجام ایمن سازی های اولیه، با استفاده از نردبان دستی خود را به شخص مصدوم رساندند و با استفاده از طناب و همچنین بکارگیری نردبان دستی بعنوان پل برای انتقال فرد از ارتفاع به سطح زمین، این کارگر ساختمانی آسیب دیده را از میان آوار ساختمان خارج کردند.
فراهانی با بیان این که تحقیقات بیشتر در این خصوص از سوی کارشناسان آتش نشانی منطقه در حال انجام است، اضافه کرد: کارگر مصدوم بلافاصله توسط امدادگران اورژانس به بیمارستان انتقال یافت.م6
عکس: روابط عمومی منطقه شش عملیات


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=118755