انجمن مدیران ساختمان

7690
مانور مهار آتش سوزی و مواد شیمیایی در منطقه یک عملیات برگزار شد
تاریخ : 1398/5/9 15:5:0< کد خبر : 7690
مانور مقابله با آتش سوزی و حوادث انتشار مواد شیمیایی و رفع آلودگی آب از سوی نهادهای امدادی در محدوده غرب تهران برگزار شد.
مانور مهار آتش سوزی و مواد شیمیایی در منطقه یک عملیات برگزار شد
به گزارش پایگاه خبری 125، آتش نشانان ایستگاه 98 و گروه هزمت ایستگاه 111 آتش نشانی(گروه مقابله با حوادث مواد شیمیایی) شهرداری منطقه 5، ستاد بحران منطقه 5 و گروه های دوام، عوامل پلیس راهور، نیروهای مقابله با حوادث شرکت آبفا و امدادگران اورژانس، مانور مقابله با آتش سوزی در بخش اداری تصفیه خانه و حوادث انتشار مواد شیمیایی و رفع آلودگی آب را در ساختمان تصفیه خانه آب و فاضلاب در شهرک اکباتان برگزار کردند.
بر اساس این گزارش؛ آتش نشانان در ابتدا به دو گروه تقسیم شدند گروه اول پس از تجهیز خود با استفاده از لوله های آبرسان عملیات خاموش کردن آتش سوزی بخش اداری تصفیه خانه را اجرا کردند.
در این مانور گروه هزمت نیز با تجهیز خود به امکانات انفرادی، خود را به قسمتی که دو دستگاه سیلندر 12 کیلویی گاز کلر دچار نشتی شده بودند، رساندند و پس از ایمن سازی کامل و جلوگیری از نشت گاز کلر، و ایزوله کردن محیط با رعایت اصول ایمنی هر دو سیلندر را از محل خارج کرده و برای اقدامات بعدی تحویل عوامل آبفا دادند.
گفتنی است؛ در پایان این مانور، گروه امداد و نجات آتش نشانی با کمک عوامل امدادی دیگر، افرادی که دچار مسمومیت شده بودند را در اختیار امدادگران اورژانس قرار دادند.م1
عکس: منطقه یک عملیات


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=118788