انجمن مدیران ساختمان

7694
آتش سوزی مرگبار در سفره خانه سنتی در مرکز پایتخت
تاریخ : 1398/5/12 11:29: کد خبر : 7694
آتش سوزی سفره خانه سنتی در خیابان 16 آذر مرگ دلخراش 4 شهروند را در پی داشت.
آتش سوزی مرگبار در سفره خانه سنتی در مرکز پایتخت
به گزارش پایگاه خبری 125، ساعت 00:50 بامداد در پی آتش سوزی در یك قهوه خانه سنتی در بلوارکشاورز، حدفاصل خیابان 16 آذر و کارگر شمالی، شهروندان با سامانه 125 تماس گرفتند و ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران همزمان آتش نشانان 4 ایستگاه را به همراه تشک نجات ، بالابر و خودرو حامل دستگاه تنفسی به محل حادثه اعزام كرد.
امیر هاتفی مدیر عملیات منطقه 5 در این باره گفت: در محل حادثه یك ساختمان 3 طبقه دیده می شد که در طبقه منفی آن یک سفره خانه سنتی به وسعت 150 متر مربع دچار آتش سوزی شده بود و دود و حرارت ناشی از آن به طبقه همکف ساختمان با کاربری انتشاراتی سرایت کرده و راه پله های مملو از دود بود .
وی ادامه داد: در همان لحظات اولیه چند نفر از ساختمان خارج شدند و آتش نشانان که در مدت زمان دو دقیقه و بیست ثانیه خود را به محل حادثه رسانده بودند عملیات خود را با قطع برق و گاز ساختمان آغاز کردند.
وی افزود: نیروهای عملیات در جستجوی اولیه یک نفر را که در حالت وخیمی قرار داشت از میان دود و حرارت یافتند و با اجرای کمک های اولیه و احیای ریوی به حال مساعد بازگرداندند و تا رسیدن امدادگران اورژانس اکسیژن رسانی را انجام دادند.
هاتفی تصریح کرد: افراد نجات یافته در این حادثه اظهار داشتند که افراد بیشتری در این آتش سوزی گرفتار شده اند که تیم های جستجوی آتش نشانان با بررسی بیشتر با پیکرهای سه مرد و یک خانم مواجه شدند که بنا به اظهار عوامل اورژانس فوت شده بودند.
وی بیان کرد: آتش نشانان همزمان با عملیات خاموش کردن آتش سوزی، طبقات ساختمان را برای یافتن محبوسین احتمالی جستجو کردند که خوشبختانه فردی در ساختمان یافت نشد.
معاون منطقه 5 عملیات با اشاره به حضور مدیرعامل سازمان آتش نشانی خاطرنشان کرد: با توجه به حساسیت حادثه و مرگ تاسف بار 4 شهروند در این آتش سوزی معاون پیشگیری سازمان نیز به همراه کارشناسان علت یابی در محل حضور یافتند.
وی افزود: آتش نشانان با چند رشته لوله آبدهی آتش سوزی را کاملا مهار و خاموش کردند و پس اطمینان از هرگونه آتش نهفته، دود انتشار یافته را به وسیله فن های مکانیکی مخصوص آتش نشانی تخلیه کردند.
در این حادثه محل حادثه تحویل عوامل انتظامی شد و تیم کارشناسان علت یابی آتش نشانی جهت بررسی دقیق تر در محل حاضر شدند.م5
عکس: مصطفی باقری


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=118796