انجمن مدیران ساختمان

7704
مهار آتش در انبار فروشگاه لوازم تحریر کادویی و سالنامه ها
تاریخ : 1398/5/15 12:44: کد خبر : 7704
انبار یک فروشگاه لوازم تحریر کادویی و سررسید ها(سالنامه ها) در ساختمانی چهار طبقه در کام آتش فرو رفت ولی با تلاش به موقع آتش نشانان مهار و خاموش شد.
مهار آتش در انبار فروشگاه لوازم تحریر کادویی و سالنامه ها
به گزارش پایگاه خبری 125، ساعت 15:12 دقیقه روز گذشته در پی آتش سوزی در یك ساختمان چهار طبقه در خیابان جمهوری، نرسیده به ظهیرالاسلام، نبش کوچه مراغه ایی، ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران به سرعت آتش نشانان ایستگاه های 1 و 2 را به همراه دستگاه تنفسی به محل حادثه رهسپار كرد.
سلیمان علی تبار رئیس ایستگاه 42 سازمان آتش نشانی تهران در این خصوص گفت: انبار یک فروشگاه لوازم تحریرکادویی و سررسید بوسعت 60 مترمربع در طبقه همکف یك ساختمان چهار طبقه به علت نامعلومی طعمه آتش سوزی شد.
وی اضافه کرد: دراین فروشگاه با ایجاد سقف کاذب و نیم طبقه، از آن به عنوان انبار استفاده می شد که به دلیل وضعیت مکانی آن و نیز وجود مقادیر زیادی مواد اشتعال زای فراوان درآن، نفوذ آتش نشانان به کانون آتش در داخل فروشگاه را با مشکل مواجه کرده بود.
علی تباربا اشاره به خروج دود و شعله زیاد از زیر تابلوی این فروشگاه به بیرون، درادامه اظهار داشت: با توجه به انبارداری غیراصولی و دسترسی بسیار دشوار آتش نشانان در نبود راه پله به انبارفروشگاه و انتشار دود در طبقات، آتش نشانان بی درنگ ساختمان تجاری را تخلیه کرده و ساکنان را به خارج از ساختمان و محل امن هدایت کردند.
رئیس ایستگاه آتش نشانی تصریح کرد: آتش نشانان با رعایت موارد ایمنی از دو جهت، از داخل و خارج این انبار، شعله های آتش را در عملیاتی 3 ساعته به طور کامل خاموش و لکه گیری کردند و همچنین دود حاصل از این آتش سوزی که در داخل انبار و فضای ساختمان متراکم شده بود را با فن های مکانیکی مخصوص آتش نشانی کاملا تخلیه کردند.
وی با اعلام این که علت وقوع این حادثه توسط كارشناسان سازمان آتش نشانی تهران در حال بررسی است، خاطرنشان کرد: این حادثه مصدومی نداشت وآتش نشانان پس از اطمینان از عدم شعله وری مجدد و ارائه تذكرات ایمنی به مالك، محل آتش سوزی را جهت انجام اقدامات قانونی به عوامل انتظامی سپردند.م5
عکس: مرکز آموزش


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=118817