انجمن مدیران ساختمان

7706
برگزاری مانور بزرگ آتش نشانان منطقه سه عملیات در یک مجتمع مسکونی
تاریخ : 1398/5/15 16:0:0 کد خبر : 7706
آتش نشانان و دیگر نیروهای امدادی با حضور در یک مجتمع مسکونی در منطقه شمال شرق تهران، نحوه مهار آتش سوزی ها و امدادرسانی به شهروندان را بر اساس اصول مدیریت فرماندهی حادثه(ics) تمرین کردند.
برگزاری مانور بزرگ آتش نشانان منطقه سه عملیات در یک مجتمع مسکونی
به گزارش پایگاه خبری 125، به دنبال هماهنگی های به عمل آمده بین ستاد بحران و سازمان آتش نشانی، مانور بزرگ امداد و نجات در مجتمع مسکونی سبحان واقع در بلوار کاوه برگزار شد.
رضا امیری یگانه معاون منطقه سه عملیات سازمان آتش نشانی تهران گفت: در این مانور بزرگ که با حضور تعدادی از روسای ایستگاه ها و مشارکت نیروهای عملیات سه ایستگاه 88، 61، 6 و تیم امداد ونجات 4 و ستاد بحران منطقه یک عملیات آتش نشانی، عوامل برق، گاز، نیروی انتظامی، پلیس راهور، امدادگران هلال احمر و اورژانس و نیروهای مردمی برگزار شد.
وی افزود: در این مانور عملیاتی آتش نشانان با هماهنگی سایر ارگان های امدادی به گروه های مختلف تقسیم شدند، گروه اول به مهار آتش در ساختمان مسکونی مشغول شدند و در این میان گروه دوم نیز با استفاده از بالابر 54 متری، افراد گرفتار شده در ساختمان را به محوطه باز منتقل کردند.
امیری یگانه ابراز داشت: درادامه این تمرین عملیاتی، سومین گروه هم با انجام عملیات راپل از پشت بام، یکی از مصدومان را به پایین و سپس برای انتقال به بیمارستان تحویل امدادگران اورژانس داده شد و گروه چهارم آتش نشانان نیز به جستجو در طبقات و خارج کردن محبوسین احتمالی مشغول شدند.
معاون منطقه سه عملیات در خاتمه خاطرنشان کرد: این مانور با توجه به برنامه ریزی های از پیش تعیین شده به خوبی برگزار شد و نحوه فعالیت های تمامی نهادها و ارگان های شرکت کننده در این مانور هم به صورت دقیق مورد بررسی قرار گرفتند.م3
عکس: منطقه هشت عملیات


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=118821