انجمن مدیران ساختمان

7711
نجات جان 15 شهروند در آتش سوزی ساختمان مسکونی
تاریخ : 1398/5/16 14:4:0 کد خبر : 7711
آتش نشانان جان 15 شهروند را از میان دود و آتش ناشی از آتش سوزی انباری منزل مسکونی در خانی آباد نو نجات دادند.
نجات جان 15 شهروند در آتش سوزی ساختمان مسکونی
به گزارش پایگاه خبری 125، در پی تماس تلفنی شهروندان با سامانه ۱۲۵ و اطلاع از استشمام بوی دود در داخل منزل مسكونی پنج طبقه واقع در خانی آبادنو، خیابان میلاد، مقابل ایستگاه آتش نشانی، ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران بی‌درنگ آتش نشانان ایستگاه ۲۲ و ۸۲ را به همراه خودرو حامل دستگاه تنفسی به محل حادثه روان كرد.
مهدی حكاكی رئیس ایستگاه ۲۲ در گزارش اولیه خود از این حادثه اعلام كرد: در یك ساختمان ۵ طبقه ۱۰ واحدی مقدار زیادی دود در فضای راهرو و پاركینگ آن انباشته شده وکانون آن مشخص نبود و ساكنین نیز از منشا این آتش سوزی بی اطلاع بودند.
وی ادامه داد:آتش نشانان با رعایت موارد ایمنی و مجهز شدن به دستگاه تنفسی وارد ساختمان شدند و با توجه به انباشته شدن حجم بسیار زیاد دود در قسمت پاركینگ و انباری های این ساختمان، از طبقات منفی اقدام به جستجوی كانون این آتش‌سوزی كردند.
وی افزود:یك گروه از آتش نشانان با استفاده از لوله های آبدهی آتش نشانی وارد ساختمان شدند و پس از یافتن كانون آتش سوزی در یكی از انباری های این ساختمان، بلافاصله شعله‌های آتش را مهار كردند.
رئیس ایستگاه 22 خاطر نشان کرد: گروهی دیگر از آتش نشانان كه جهت نجات جان ساكنین وارد ساختمان شده بودند توانستند ۱۵ نفر از ساكنین را صحیح و سالم به محیط امن خارج از ساختمان انتقال داده و مانع از محبوس شدن آنان در محیط دود گرفته ساختمان شدند.
حكاكی بیان داشت: مقداری لوازم خانگی در یكی از انباری ها به علت نامشخص دچار آتش سوزی شده بود كه آتش نشانان با مهار شعله‌های آتش و همچنین تخلیه دود از داخل ساختمان با استفاده از فن مكانیكی، محل حادثه را ایمن سازی کرده و موارد ایمنی را در خصوص نگهداری اجناس در انباری به ساكنین ساختمان تذکر دادند.
گفتنی است: علت این آتش سوزی توسط كارشناسان سازمان آتش نشانی تهران در حال بررسی می باشد.م7
عکس: امیر واحدی


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=118839