انجمن مدیران ساختمان

7716
آتش سوزی یک ساختمان سه طبقه تجاری در بازار بزرگ تهران
تاریخ : 1398/5/19 10:16: کد خبر : 7716
یک ساختمان سه طبقه با کاربری منسوجات چرمی از قبیل کیف و کفش در بازار بزرگ تهران دچار آتش سوزی شد که با تلاش نیروهای آتش نشانی چهار ایستگاه مهار و کاملا خاموش شد.
آتش سوزی یک ساختمان سه طبقه تجاری در بازار بزرگ تهران
به گزارش پایگاه خبری 125، طی تماس شهروندان ساعت 16:27 عصر پنجشنبه گذشته با سامانه 125 و اطلاع رسانی این حادثه، بلافاصله آتش نشانان چهار ایستگاه به همراه خودروی حامل دستگاه تنفسی با هماهنگی ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران به محل حادثه واقع در بازار تهران، بازار سید ولی روانه شدند.
واحد کیانی معاون عملیات سازمان آتش نشانی تهران در خصوص این حادثه گفت: آتش سوزی در یک ساختمان قدیمی سه طبقه با 75 باب کارگاه کوچک و بزرگ رخ داد که شعله های آتش از طبقه سوم با چهار کارگاه تولیدی و انبار کیف و کفش شروع شد به طوری که زبانه های سرکش آتش به سرعت در حال سرایت به سقف شیروانی این ساختمان سه طبقه بود.
وی با اشاره به اینکه هر 4 کارگاه طبقه سوم این ساختمان کاملا دچار آتش سوزی شده بود، تصریح کرد: به دلیل چیدمان نامناسب اجناس در راه پله ها و مسدود شدن راه های دسترسی و همچنین به خاطر شرایط خاص بازار بزرگ تهران و نداشتن شرایط حضور نردبان های بزرگ هیدرولیکی در معابربازار، آتش نشانان بناچاربا استفاده از نردبان های دستی مشغول عملیات شده وخود را به کانون آتش در طبقه سوم که محل آتش سوزی بود، رساندند.
کیانی اضافه کرد: یک تیم از آتش نشانان نیز از مسیر بالای شیروانی این ساختمان تجاری دست به عملیات زده و به مقابله با این آتش سوزی پرداختند.
معاون عملیات آتش نشانی درادامه اظهار داشت: در همان لحظات اولیه عملیات حدود 35 نفر از کارگران توسط آتش نشانان از میان این آتش سوزی نجات پیدا کردند که از این تعداد دو نفر از کارگران دچار سوختگی سطحی شده بود که توسط اورژانس مورد مداوا قرار گرفتند.
وی خاطرنشان کرد: این آتش سوزی گسترده سرانجام با تلاش همه جانبه نیروهای آتش نشانی در همان طبقه سوم مهار و کاملا خاموش شد.
شایان ذکر است با توجه به حساسیت بازار و وجود انبارها، کارگاه ها و مراکز متعدد فروش انواع کالا، مدیر عامل سازمان آتش نشانی نیز در محل این آتش سوزی حاضر شد وبه طور مستقیم بر عملیات آتش نشانان نظارت داشت و همچنین مجددا دستورات ایمنی لازم را به تمامی اماکن مخاطره آمیز صادر کرد.
علت بروز این حادثه هم اکنون از سوی کارشناسان علت یابی منطقه 5 عملیات سازمان آتش نشانی تهران تحت بررسی قرار گرفت.م5
عکس: مصطفی باقری


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=118855