انجمن مدیران ساختمان

7717
نجات 4 شهروند گرفتار از میان آتش و دود
تاریخ : 1398/5/19 10:35: کد خبر : 7717
چهار نفر از ساکنان یک منزل مسکونی سه طبقه قدیمی در محله نظام آباد که طعمه آتش سوزی شده بود توسط آتش نشانان نجات یافتند.
نجات 4 شهروند گرفتار از میان آتش و دود
به گزارش پایگاه خبری 125، در پی تماس شهروندان با سامانه 125 و اعلام آتش سوزی در یک ساختمان مسکونی و گرفتار شدن تعدادی ازساکنان آن در میان آتش و دود، ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران بی درنگ در ساعت 6:36 صبح روز گذشته آتش نشانان ایستگاههای 93، 2 و گروه امداد و نجات 12 این سازمان را به محل حادثه واقع درخیابان شهید آیت الله مدنی، پایین تر از چهارراه نظام آباد، کوچه شهید محمدی رهسپار کرد.
یدالله مددی معاون منطقه 6 عملیات سازمان آتش نشانی تهران در این باره گفت: آتش سوزی از راهروی میانی طبقه دوم و سوم یک منزل مسکونی سه طبقه قدیمی آغاز شد و پس از سرایت به چند تخته فرش و مصنوعات چوبی، به سرعت گسترش پیدا کرده و به درب ورودی طبقه سوم سرایت کرد.
وی با اعلام این که دود بسیار زیادی تمام فضای ساختمان را فراگرفته بود، افزود: حجم دود و حرارت ناشی از این آتش سوزی به قدری زیاد بود که دو نفر از محبوس شدگان که ازساکنان طبقه سوم بودند از لبه پنجره های طبقه مذکور آویزان شده و قصد پرتاب کردن خود به سمت پایین ساختمان را داشتند که بلافاصله پس از حضور نیروهای آتش نشانی در محل، عملیات نجات افراد گرفتار و همزمان خاموش کردن آتش سوزی شروع شد.
مددی تصریح کرد: گروهی از آتش نشانان توسط خاموش کننده های دستی و لوله های آبرسانی آتش نشانی به مقابله با این آتش سوزی پرداخته و به سرعت شعله های آتش ر ا کاملا مهار و خاموش کردند.
معاون منطقه 6 عملیات سازمان در ادامه ابراز داشت: گروه دیگری از آتش نشانان نیز به طور همزمان با تجهیزات کامل انفرادی و تجهیز خود به دستگاههای تنفسی و به همراه داشتن ماسک تنفسی کمکی، خود را به دو نفر محبوس شده در میان حجم انبوهی از دود رساندند و با قرار دادن ماسک تنفسی کمکی روی صورت آنان موفق شدند این مادر و دختر 40 و 17 ساله را از میان حرارت و دود غلیظ به سلامت از ساختمان خارج کرده و به محیطی امن منتقل کنند.
وی با اشاره به نجات دو پیرزن و پیرمرد 70 و 80 ساله در این حادثه، همچنین گفت: در جریان عملیات اطفای این آتش سوزی دو نفر از آتش نشانان دچاردودزدگی و مصدومیت شدند که برای مداوا توسط آمبولانس اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند.
گفتنی است علت وقوع این آتش سوزی توسط کارشناسان این منطقه در دست بررسی است.م6
عکس: محمدعلی فریدن فرخ


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=118856