انجمن مدیران ساختمان

7718
تخریب ساختمان سه طبقه قدیمی سه کشته و یک مجروح بر جای گذاشت
تاریخ : 1398/5/19 11:41: کد خبر : 7718
آوار در ساختمان سه طبقه قدیمی در حال تخریب در خیابان ظفر موجب فوت سه کارگر و مصدومیت یک کارگر ساختمانی شد.
تخریب ساختمان سه طبقه قدیمی سه کشته و یک مجروح بر جای گذاشت
به گزارش پایگاه خبری 125، در پی تماس شهروندان با سامانه 125 و درخواست کمک از آتش نشانی، ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران، ساعت 15:59 دقیقه روز پنجشنبه گذشته آتش نشانان ایستگاههای 116، 130، 11 و نیز گروه امداد و نجات 18 را به همراه دو دستگاه جرثقیل سنگین و خودروهای پشتیبانی به محل حادثه واقع درخیابان ظفر، خیابان ناجی، انتهای خیابان پیروز شرقی اعزام کرد.
مهدی داوری مدیر عامل سازمان آتش نشانی تهران که به همراه معاون عملیات در محل حادثه حضور یافته در مورد چگونگی وقوع این حادثه مرگبار گفت: به منظور احداث بنای جدید در محل یک ساختمان سه طبقه قدیمی، عده ای از کارگران سرگرم تخریب این ساختمان قدیمی بودند که ناگهان حادثه آوار سنگینی اتفاق افتاد.
وی اضافه کرد: کارگران در طبقه همکف این ساختمان سه طبقه مشغول تخریب بودند که ناگهان بارسنگین حاصل از تخریب سه طبقه(به مساحت تقریبی 300 مترمربع) در قسمت جنوبی این ملک باعث شد این ساختمان همراه با طبقه همکف به طورکامل فروریزد.
داوری در ادامه اظهار داشت: به گفته شاهدان، پیش از وقوع این حادثه چهار کارگرتبعه افغانستان در طبقه همکف مشغول تخریب بودند که به دنبال این حادثه در زیر آوار سقف، تیرآهن و سنگ محبوس شدند.
وی تصریح کرد: با توجه به حساسیت این عملیات و عدم اطلاع از محل دقیق کارگران، نیروهای عملیاتی در چندین نقطه اقدام به آوار برداری کرده و برای دسترسی به افراد گرفتار در زیر آوار با استفاده از تجهیزات مخصوص و با احتیاط بسیار زیاد، سقف ها و دیواره های فروریخته را آرام آرام تخریب کرده و نیز تیرآهن ها را بریدند.
مدیر عامل سازمان آتش نشانی تهران خاطرنشان کرد: آتش نشانان در همان لحظات اولیه موفق به خارج کردن یکی از کارگران از زیر خروارها خاک شده و فرد مصدوم را جهت انتقال به مرکز درمانی تحویل عوامل اورژانس دادند.
داوری با بیان اینکه عملیات جستجو برای یافتن سایرکارگران هم چنان ادامه یافت، افزود: پس از 13 ساعت تلاش بی وقفه آتش نشانان در کنار امداد گران هلال احمر، عوامل شهرداری و اورژانس تهران سرانجام پیکر بی جان سه کارگر دیگر در زیر آوار سنگین پیدا شد که مرگ آنان توسط عوامل اورژانس حاضر در محل تایید شد.
مدیرعامل آتش نشانی در مورد علت بروز این حادثه اعلام کرد: تیمی از کارشناسان واحد پیشگیری این سازمان با حضور در محل حادثه به بررسی علت وقوع این آوار شدند و همچنین پیکر هر سه کارگر جهت انجام اقدامات قانون و نیز انتقال به پزشکی قانونی، به عوامل انتظامی حاضر در محل تحویل داده شدند.
گفتنی است: مدیر کل منابع انسانی شهرداری تهران به همراه هیئت همراه درمحل حادثه حضور پیدا کردند و از نزدیک شاهد تلاش امدادگران بودند.م2
عکس: حمیدرضا خانکشزاده


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=118857