انجمن مدیران ساختمان

7719
نجات یک قلاده سگ از میان آتش و دود
تاریخ : 1398/5/19 12:33: کد خبر : 7719
یک قلاده سگ که در آتش سوزی یک مغازه باتری سازی در خیابان شهید اجاره دار گرفتار شده بود با تلاش آتش نشانان از مرگ حتمی نجات پیدا کرد.
نجات یک قلاده سگ از میان آتش و دود
به گزارش پایگاه خبری 125، به دنبال تماس تلفنی کسبه و شاهدین این حادثه با سامانه 125 سازمان آتش نشانی تهران مبنی بر وقوع آتش سوزی در یک باب مغازه باتری سازی، ستاد فرماندهی این سازمان بلافاصله در ساعت 16:34 بعد از ظهر روز پنج شنبه گذشته آتش نشانان ایستگاههای 93 و 2 را به محل حادثه در خیابان شهید اجاره دار، نبش کوچه مینایی اعزام کرد.
مهدی حقی مدیر منطقه 6 عملیات آتش نشانی تهران در این باره گفت: طبقه فوقانی یک باب مغازه باتری سازی به متراژ تقریبی 15 متر مربع که بعنوان دفتر کار و استراحتگاه از آن استفاده می شد به طور نامعلومی دچار آتش سوزی شد و لحظاتی بعد نیز دود بسیار زیاد ناشی از این آتش سوزی، تمام محیط این ساختمان را فرا گرفت.
وی در ادامه افزود: با توجه به اطلاعات دریافتی از مالک و کسبه همسایه ی این مغازه در مورد احتمال محبوس شدن یک بچه در میان آتش و دود، آتش نشانان به سرعت وارد عمل شده و پس از قطع برق و گاز با درنظر گرفتن نکات ایمنی و با تجهیزات کامل انفرادی و تجهیز خود به دستگاههای تنفسی، بی درنگ عملیات خود را شروع کردند.
حقی تصریح کرد: گروهی از آتش نشانان با استفاده از یک رشته لوله آبرسانی به مهار شعله های آتش پرداختند و موفق شدند آتش را مهار و کاملا خاموش کنند وهمزمان نیز گروه دوم از نیروهای آتش نشانی جستجوی خود را برای یافتن محبوس شده احتمالی آغاز کردند.
مدیرعملیات منطقه 6 آتش نشانی اضافه کرد: آتش نشانان در حین جستجو در محل حادثه، در همان لحظات اولیه یک قلاده سگ را که در اثر استنشاق دود و گازهای سمی حاصل از آتش سوزی کاملا بی جان شده بود را پیدا کرده و به بیرون از ساختمان منتقل کردند و همچنین به سرعت با استفاده از تجهیزات تنفسی، عملیات احیای این سگ را با رساندن هوای تازه و وماساژ بدنش انجام دادند که خوشبختانه این سگ که کاملا بی حرکت بود، چشمانش را گشود و توانست شروع به تنفس کند.
وی با اعلام این که علت بروز این آتش سوزی توسط کارشناسان این منطقه در دست بررسی است، خاطرنشان کرد: در عملیات تجسس آتش نشانان در محل حادثه، هیچ فردی یا کودکی که در داخل آتش و دود محبوس شده باشد، پیدا نشد.م6
عکس: مجتبی نی بند


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=118858