انجمن مدیران ساختمان

7720
نجات شش نفر در آتش سوزی خودرو داخل پارکینگ
تاریخ : 1398/5/19 13:15: کد خبر : 7720
آتش نشانان در حادثه آتش سوزی خودرو سواری در پارکینگ یک ساختمان چهار طبقه مسکونی در بلوار نبرد شمالی ضمن جلوگیری از سرایت آتش، شش نفر از ساکنان را نجات دادند.
نجات شش نفر در آتش سوزی خودرو داخل پارکینگ
به گزارش پایگاه خبری ۱۲۵، پس از استشمام بوی شدید دود درداخل ساختمان، ساکنان آن متوجه ی بروز آتش سوزی در ساختمان شدند که سراسیمه به بیرون از واحدها گریخته و با سامانه ی ۱۲۵ نیز تماس گرفتند.
بر اساس این گزارش، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران نیز ساعت ۷:۴۵ صبح روز گذشته زنگ ایستگاههای ۲۴ و ۴۸ را بصدا درآورد و آتش نشانان را با توجه به موقعیت محل آتش سوزی، همراه با نردبان هیدرولیکی، تشک نجات، خودروی حامل دستگاه تنفسی و همچنین تیم نجات ۲ این سازمان، روانه ی بلوار نبرد شمالی، کوچه ی شاه میری کرد.
مجید یادگاری افسر آماده ی منطقه 8 عملیات سازمان آتش نشانی تهران درخصوص چگونگی بروز این حادثه گفت: یک دستگاه خودروی سمند که در داخل پارکینگ ساختمان چهار طبقه پارک شده بود به دلیل نامعلومی آتش گرفت و از قسمت موتور آن شعله ور شد به گونه ای که هرآن احتمال می رفت آتش به دو خودرو مجاور آن نیز سرایت کند.
وی تصریح کرد: آتش نشانان به محض حضور در محل حادثه، به دوگروه تقسیم شدند، گروهی از آتش نشانان بلافاصله پس از کشیدن یک رشته لوله ی آبدهی به مبارزه با آتش خودرو مشغول شده و ضمن جلوگیری از سرایت آتش به اطراف، آتش سوزی خودرو را کاملا مهار و خاموش کردند.
یادگاری در ادامه اظهار داشت: همزمان گروه دیگری از آتش نشانان وارد ساختمان شده و در میان دود به جستجو در طبقات پرداخته و موفق شدند شش نفر از ساکنان محبوس شده در داخل واحد های مسکونی خود را پیدا کرده و از ساختمان خارج کنند که همگی آنان با کمک نیروهای امدادی بسلامت به بیرون انتقال یافتند.
این افسر آماده آتش نشانی با اشاره به این که علت وقوع این حادثه توسط کارشناس آتش نشانی منطقه بررسی می شود، افزود: پس از خاموش شدن آتش خودرو و تخلیه ی دود شدید ازداخل این ساختمان چهار طبقه مسکونی توسط فن های دمنده، آتش نشانان دستورات ایمنی لازم را نیز به مالکان و ساکنان ارائه کردند.م8
عکس: سبحان حسن پور


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=118859