انجمن مدیران ساختمان

7724
سقوط تاور کرین در مینی سیتی حادثه آفرید
تاریخ : 1398/5/20 10:22: کد خبر : 7724
سقوط ناگهانی تاور کرین در بلوار ارتش، یک مصدوم بر جای گذاشت.
سقوط تاور کرین در مینی سیتی حادثه آفرید
به گزارش پایگاه خبری 125، به دنبال تماس مسئولین یک پروژه ساختمانی با سامانه 125 آتش نشانی و اطلاع رسانی این حادثه بی درنگ زنگ ایستگاه 61 و گروه امداد و نجات 4 ساعت 8:50 روز گذشته به صدا درآمد و آتش نشانان بلافاصله به سمت غرب به شرق مینی سیتی، بلوار ارتش، جنب بیمارستان نیکان حرکت کردند.
امیر مهدیانی مدیر منطقه سه عملیات که به همراه معاون منطقه در محل حادثه حضور داشت در این باره گفت: با رسیدن به محل حادثه در یک پروژه ساختمانی، یک دستگاه جرثقیل تاور کرین به ارتفاع حدود 20 متر به علت نامعلوم در حین انجام کار و جابجایی بار از ناحیه بازو دچار شکستگی شده و سقوط کرده بود.
وی افزود: با توجه به مخاطره آمیز بودن محل حادثه و نحوه شکستگی تاور کرین، آتش نشانان بلافاصله اقدام به تخلیه کارگران در حال کار از اطراف محل حادثه کردند و اقدامات ایمنی اولیه را انجام دادند.
مهدیانی تصریح کرد: با حضور جرثقیل 100 تنی در محل حادثه، کار جدا سازی وزنه های بتنی و بریدن بازوی جرثقیل برای جدا سازی آن از بدنه اصلی انجام شد و پس از اجرای اقدامات لازم برای ایمن سازی محل حادثه و اطمینان از رفع خطر به ماموریت خود پایان دادند.
گفتنی است: در این حادثه یکی از کارگران از ناحیه پا دچار شکستگی شد که توسط عوامل اورژانس به مرکز درمانی منتقل شد.م3
عکس: مرتضی موحدی نیا


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=118867