انجمن مدیران ساختمان

7726
برگزاری مانور آتش نشانان در مجتمع تجاری الوند
تاریخ : 1398/5/20 11:25: کد خبر : 7726
مانور بزرگ مقابله با آتش سوزی و امداد و نجات در منطقه دو عملیات سازمان آتش نشانی تهران توسط 4 ایستگاه آتش نشانی بر اساس اصول مدیریت فرماندهی حادثه(ICS) در مجتمع تجاری الوند برگزار شد.
برگزاری مانور آتش نشانان در مجتمع تجاری الوند
به گزارش پایگاه خبری 125، در این مانور، نیروهای آتش نشانی ایستگاه های 10، 49، 25، 77 و گروه امداد و نجات 18، نردبان هیدرولیکی، دو تشک نجات، خودروی حامل دستگاه های تنفسی، خودروی سیار ستاد هماهنگی و به همراه عوامل انتظامی، نیروهای ستاد بحران، گروه های دوام، عوامل شهرداری، امدادگران اورژانس وگروه های دیگر امدادی و خدماتی حضور داشتند که با همکاری یکدیگر، مانور مشترک خاموش کردن آتش سوزی ها و امداد رسانی به شهروندان در ساختمان های بلند را به خوبی برگزار کردند.
واحد کیانی معاون عملیات سازمان آتش نشانی تهران به همراه چند تن از مدیران ارشد مناطق 8 گانه عملیات این سازمان با حضور در محل این مانور، بر چگونگی انجام این تمرین عملیاتی نظارت داشتند.
احمد صفری مدیر منطقه 2 عملیات سازمان آتش نشانی تهران در این باره گفت: با توجه به وجود تعداد زیادی ساختمان های بلند مرتبه در محدوده منطقه دو عملیات آتش نشانی و لزوم افزایش مهارت نیروهای آتش نشانی برای رویارویی با حوادث احتمالی، آتش نشانان به همراه سایر نیروهای امدادی در مجتمع تجاری الوند واقع در مرزداران حضور یافتند و تمرین عملیاتی خود را براساس سیستم فرماندهی حادثه با هماهنگی افسر تجهیزات، فرماندهی عملیات و افسر دستگاه های تنفسی را به اجرا درآوردند.
مدیر منطقه دو عملیات با اشاره به این موضوع که آتش نشانان به طورهمزمان عملیات مهار آتش سوزی ها، تخلیه دود از طبقات و راهروها و خارج کردن افراد محبوس شده با نردبان هیدرولیکی را اجرا کردند، افزود: در محدوده منطقه دو عملیات آتش نشانی، تعداد زیادی ساختمان های بلند مرتبه وجود دارد که با اجرای این گونه مانورها، سعی بر این داریم آتش نشانان را همواره برای رویارویی با حوادث احتمالی آماده نگه داریم.
صفری در ادامه اظهار داشت: این مانور با توجه به برنامه ریزی های از پیش تعیین شده به خوبی برگزار شد و ارگان های شرکت کننده در مانور به صورت کاملا جدی مورد آزمایش قرار گرفتند و آتش نشانان داوطلب منطقه دو عملیات نیز در این مانور حضور فعال داشته و امدادرسانی به مصدومان را انجام دادند.
گفتنی است: در پایان این تمرین عملیاتی، واحد کیانی معاون عملیات سازمان آتش نشانی تهران ضمن تشکر از عملیات و هماهنگی بالای آتش نشانان، اینگونه تمرینات عملیاتی را برای ارتقا سطح عملیاتی و آشنایی با سیستم فرماندهی حادثه برای آتش نشانان لازم و ضروری دانست.م2
عکس: حمیدرضا خانکشزاده


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=118869