انجمن مدیران ساختمان

7732
آتش سوزی انبار چرم و رویه کوبی مبل
تاریخ : 1398/5/23 14:48: کد خبر : 7732
آتش سوزی کارگاه و انبارتولید چرم های مصنوعی در خیابان مرتضی گرد با عملیات نفسگیر آتش نشانان مهار و خاموش شد.
آتش سوزی انبار چرم و رویه کوبی مبل
به گزارش پایگاه خبری 125، در پی آتش سوزی یک کارگاه تولید و انبار چرم مصنوعی، ساعت 15:00 روز گذشته به سرعت نیروهای عملیات ایستگاه های 129 و 125 و 12 توسط ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران به همراه تانکر آب ایستگاههای 59، 62 و 87 به همراه خودروهای تنفسی ایستگاههای 22 و 62، فوماتیک ایستگاه 12 و خودروی ون مخابرات را به محل حادثه در شرق به غرب بزرگراه آزادگان، خیابان مرتضی گرد، خیابان نرگس اعزام کردند.
داود قلیزاده معاون منطقه 4 عملیات با اعلام خبر آتش‌سوزی در خیابان مرتضی گرد درباره جزئیات این حادثه اظهار کرد: در هنگام رسیدن آتش نشانان به محل حادثه، ساختمانی دو طبقه با کاربری تولیدی و انبار چرم مصنوعی به مساحت تقریبی هر طبقه 200 متر مربع از قسمت طبقه دوم کاملا شعله ور شده وشعله ها در حال سرایت به طبقه همکف و قسمت پشت ساختمان طبقه همکف که انباری حدود هزار مترمملو از چسب و مصنوعات چرمی دچار آتش سوزی شده بود.
وی افزود: شعله های آتش به حدی بود که از همه جای این ساختمان به بیرون زبانه می کشید و به کارگاه مجاور آن با کاربری تولید ام دی اف و کابینت نیز در حال سرایت بود.
قلی زاده تصریح کرد: با توجه به قابل اشتعال بودن مواد داخل انبار، آتش نشانان به سرعت عملیات خود را با بکارگیری تجهیزات خاموش کننده و چندین رشته لوله آبدهی از سه نقطه آغاز کردند و همزمان با خاموش نمودن شعله ها، اولویت عملیات را عدم سرایت و گسترش آتش سوزی به سوله های همجوار و انبار طبقه همکف قرار دادند.
وی بیان کرد: آتش نشانان با تلاش خود موفق شدند در یک عملیات نفسگیر همه جانبه، آتش سوزی را مهار و از گسترش آتش و سرایت آن به اطراف جلوگیری کردند.
وی افزود: خوشبختانه در این حادثه به هیچ یک از کارگران شاغل در کارگاه و شهروندان آسیبی وارد نشد.
گفتنی است: در این عملیات، آتش نشانان پس از لکه گیری و اطمینان از خاموش شدن کامل آتش سوزی به ماموریت خود پایان دادند.م4
عکس: مسعود موثق


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=118883