انجمن مدیران ساختمان

7734
مانور مقابله با آتش سوزی در مرکز معاینه فنی خودروهای سواری
تاریخ : 1398/5/24 8:6:0< کد خبر : 7734
مانور امداد و نجات و مقابله با آتش سوزی در مرکز معاینه فنی منطقه یک عملیات سازمان آتش نشانی تهران برگزار شد.
مانور مقابله با آتش سوزی در مرکز معاینه فنی خودروهای سواری
به گزارش پایگاه خبری 125، این مانور عملیاتی با حضور آتش نشانان ایستگاه های 55 و 94 در مرکز معاینه فنی در بزرگراه آبشناسان، نبش خیابان کبیری طامه به اجرا درآمد.
عیلرضا آقا ملک فرمانده ایستگاه 55 در تشریح این مانور گفت: با هماهنگی ستاد فرماندهی به صورت همزمان زنگ ایستگاه های منطقه یک عملیات به صدا درآمد و آتش نشانان بلافاصله به سوی محل مانور حرکت کردند.
وی افزود: آتش نشانان پس از رسیدن به محل مانور به سه گروه تقسیم شدند، گروه اول بعد از تجهیز خود به دستگاه تنفسی اقدام به قطع برق و گاز مجموعه کردند و سپس مصدومین گرفتار را با استفاده از نردبان هیدرولیکی از طبقات ساختمان به بیرون هدایت کرده و گروه دوم نیز به طور همزمان با کشیدن لوله های آبرسانی در قسمت های مختلف این ساختمان به خاموش کردن آتش سوزی فرضی اقدام کردند و گروه دیگر نیز دود ناشی از آتش سوزی را از ساختمان تخلیه کردند.
آقا ملک خاطرنشان کرد: با توجه به حساس بودن مرکز معاینه فنی خودرو در محدوده این منطقه عملیاتی ضروری است برای آمادگی نیروهای این منطقه، این گونه تمرین های عملیاتی به طور مرتب برگزار شود تا آتش نشانان علاوه بر آمادگی کامل در مقابله با حوادث در این نوع مراکز، اطلاعات خود را نیز در این باره به روزرسانی کنند.م1
عکس: ایستگاه 94


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=118888