انجمن مدیران ساختمان

7741
ایستگاه جدید 110، سامانه A.V.L، پایگاه اطلاع رسانی و نمایشگاه تجهیزات
تاریخ : 1398/5/27 13:37: کد خبر : 7741
آیین افتتاح ایستگاه 110 آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با حضور شهردار پایتخت، مدیرعامل سازمان آتش نشانی، اعضای شورای اسلامی شهر تهران و مدیران ارشد شهری در محل باغ موزه کتاب تهران و مجموعه فرهنگی گردشگری اراضی عباس آباد برگزار شد.
ایستگاه جدید 110، سامانه A.V.L، پایگاه اطلاع رسانی و نمایشگاه تجهیزات
به گزارش پایگاه خبری 125، آیین افتتاح جدیدترین ایستگاه آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران صبح امروز با حضور دکتر پیروز حناچی برگزار شد. محمد سالاری، حجت نظری و الهام فخاری به نمایندگی از دیگر اعضای شورای اسلامی شهر تهران، شهردار تهران را در این مراسم همراهی کردند.

تجهیزات و نردبان های پیشرفته، در اختیار شهروندان
در ابتدای این مراسم، شهردار پایتخت از نمایشگاه تجهیزات و توانمندی های موجود در این سازمان بازدید و از نزدیک در جریان تجهیز این سازمان به این تکنولوژی قرار گرفت. نردبان 64 متری، بالابر 56 متری، نردبان مفصل دار 32 متری، نردبان 30 متری، پمپ واریسکو، فن تونلی، فن معمولی و البسه کامل عملیاتی از جمله وسایل و تجهیزات مستقر در این نمایشگاه بود.
همچنین یادبود شهدای پلاسکو که شامل تجهیزات و البسه شهدای ساختمان پلاسکو بود نیز در این نمایشگاه در معرض دید مدیران شهری قرار گرفت و شهردار و مسئولان مدیریت شهری در ابتدای ورود به آن ادای احترام کردند.

A.V.L، کمک رسان آتش نشانان در هنگام حادثه
رونمایی از سامانهA.V.L به عنوان سامانه ردیاب و جی پی اس خودروهای آتش نشانان از دیگر برنامه های اجرا شده در حضور شهردار پایتخت بود. با مجهز شدن کلیه خودروهای عملیاتی به این سامانه، امکان دسترسی و نظارت و همکاری ستاد فرماندهی با نیروهای عملیاتی در حین عملیات وجود خواهد داشت. این سیستم در حضور دکتر حناچی آغاز به کار کرد و در اختیار ایستگاه های آتش نشانی تهران قرار گرفت.

سایت جدید 125 راه اندازی شد
در قسمت دیگری از این برنامه، نسخه جدید پایگاه اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران، در حضور شهردار پایتخت رونمایی شد. محور اصلی فعالیت این وبسایت، ارائه اطلاعات آموزشی و نکات پیشگیرانه در موضوع آتش نشانی و خدمات ایمنی است.
حناچی در حاشیه رونمایی از این سایت با اشاره به لزوم آموزش ایمنی و ارتقای دانش شهروندان نسبت به خطرات پیش رو، مهمترین اولویت مرکز اطلاع رسانی 125 را تلاش در جهت ارتقای سطح مشارکت شهروندان و مسئولان در زمینه کاهش مخاطرات عنوان کرد.
همچنین جلال ملکی، سخنگو و مدیر روابط عمومی سازمان در مراسم افتتاح این سامانه اطلاع رسانی، هدف از ایجاد پایگاه جدید خبری را، تعامل هر چه بیشتر با شهروندان، مشارکت حداکثری مردم در اطلاع رسانی و نظارت بر حوزه ایمنی و فرهنگ سازی عنوان کرد.
ملکی با اشاره به طرح های اولویت دار نظیر 999 و آتش نشان داوطلب در سایت جدید، توضیحاتی در خصوص نحوه فعالیت و ارتباط دو سویه با شهروندان به عنوان خبرنگاران افتخاری این سایت ارائه داد.
عکس: روابط عمومی


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=118907