انجمن مدیران ساختمان

7744
آمبولانس و موتورلانس اورژانس در ایستگاه های آتش نشانی مستقر می شوند
تاریخ : 1398/5/27 15:18: کد خبر : 7744
شهردار تهران در حاشیه مراسم افتتاح ایستگاه شماره ۱۱۰ سازمان آتش‌نشانی در اراضی عباس آباد اعلام کرد که با همکاری اورژانس درآینده نزدیک آمبولانس اورژانس و موتورلانس در ایستگاه های آتش نشانی مستقر می شوند.
آمبولانس و موتورلانس اورژانس در ایستگاه های آتش نشانی مستقر می شوند
به گزارش پایگاه خبری 125، پیروز حناچی شهردار تهران در آیین افتتاح ایستگاه ۱۱۰ آتش نشانی در اراضی عباس آباد در جمع خبرنگاران حضور یافت و به سوالات خبرنگاران پاسخ گفت. وی ابراز داشت: امروز شاهد افتتاح ایستگاه و رونمایی از تجهیزات آتش نشانی هستیم که تا قبل از حادثه پلاسکو آتش نشانی تهران از آن‌ها بی بهره بود.
حناچی با اشاره به مصوبه شورای شهر تهران افزود: شهریور سال ۹۶ شورای شهر تهران مصوبه‌ای را گذراند که در آن درصدی از بودجه صرف ایمنی و تجهیز سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شد.
شهردار تهران ادامه داد: امروز مشاهده می‌کنید از محل تخصیص همان بودجه تجهیزات خریداری شده و ما توانستیم آن‌ها را وارد کشور کنیم و امروز می‌توانم بگویم شرایط تجهیزات آتش نشانی تهران با قبل از حادثه پلاسکو قابل مقایسه نیست.
وی با تاکید بر افتتاح هفت ایستگاه آتش نشانی ظرف یک سال آینده، بیان کرد: به دنبال این هستیم با همکاری اورژانس بتوانیم نیرو‌های امدادی را در پارکینگ ایستگاه آتش نشانی مستقر کنیم.
شهردار تهران اضافه کرد: در حال حاضر ۲ هزار کیت آتش نشانی خریداری شده است که در برابر حرارت کاملا مقاوم و از ایمنی بالایی برخوردار است.
حناچی ادامه داد: در حال حاضر نیرو‌های آتش نشانی در کمترین زمان ممکن می‌توانند خود را به محل حادثه برسانند و عملیات اطفاء حریق را انجام دهند و می‌توانم اعلام کنم که به استاندارد‌های جهانی در اطفاء حریق نزدیک شده ایم.
وی با تاکید بر لزوم همکاری بین دستگاهی بیان کرد: در مواردی مانند خرید هلیکوپتر نیاز به تعامل بین دستگاهی داریم و در حال رایزنی با اورژانس کشور هستیم که بتوانیم از ظرفیت فی‌مابین استفاده کنیم و هلی کوپتر را نیز به چرخه امدادرسانی اضافه کنیم.
شهردار تهران با اشاره به افتتاح ایستگاه آتش نشانی صالح آباد گفت: صالح آباد در حریم تهران است و این امر نشان‌دهنده این است که ما برای خدمت رسانی به حریم تهران نیز آماده ایم.
حناچی ادامه داد: طرح ۹۹۹ جزء مواردی بود که به ساختمان‌های بلند مرتبه این امکان را می‌داد از ظرفیت آموزش آتش‌نشانی استفاده کنند و الزامات ایمنی را آموزش ببینند.
شهردار تهران در این مراسم پیش از افتتاح ایستگاه با حضوردر مقابل تصاویر شهدای آتش نشانی با قرائت فاتحه ادای احترام کرد.
در این مراسم که جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران، مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری و تعدادی از مدیران شهرداری تهران حضور داشتند، همچنین از سامانه مکان یابی و تعیین مسیر خودرو‌های عملیاتی، پمپ خودمکش دمنده معمولی و لباس‌های عملیاتی حریق و نجات رونمایی شد.
همچنین از سوی مهدی داوری مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تهران در خصوص ساخت 6 ایستگاه دیگر آتش‌نشانی نظیر ایستگاه قیطریه، شهرک رسالت، جمهوری اسلامی، سعدی و شهید ورامینی توضیحاتی به شهردار تهران داده شد.



لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=118911