انجمن مدیران ساختمان

7748
برگزاری مانور آتش نشانان منطقه 2 عملیات در مجتمع مسکونی صدا و سیما
تاریخ : 1398/5/28 13:54: کد خبر : 7748
مانور مشترک آتش نشانان منطقه دو عملیات در مجتمع مسکونی صدا و سیما برگزار شد.
برگزاری مانور آتش نشانان منطقه 2 عملیات در مجتمع مسکونی صدا و سیما
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری 125، حمید جهانبانی فر رییس ایستگاه 108 منطقه دو عملیات در باره این مانور اظهار داشت: مانور مشترک آتش نشانان ایستگاه 108، 43 و گروه نجات 18 مستقر در ایستگاه 49 در طبقات منفی دو، مجتمع مسکونی صدا و سیما در 12 طبقه برگزار شد.
وی افزود: به علت همجوار بودن این ایستگاهها با یکدیگر و اعزام همزمان آنها به حوادث، هدف از برگزاری این مانورها، استفاده از تجربیات و شناخت تجهیزات، منابع محیط و عملکرد آتش نشانان در حوادث مشابه این گونه است.
جهانبانی فر تصریح کرد: این مانور با سناریوی آتش سوزی دو خودرو در طبقه منفی دو این مجتمع مسکونی برگزار شد و آتش نشانان ضمن تجهیز خود به دستگاه تنفسی به وسیله لوله کشی به طبقات منفی و دسترسی به خودروهای آتش گرفته، مهار شعله های آتش را آغاز کردند.
وی افزود: گروهی دیگر از آتش نشانان و نجاتگران، به جستجوی محبوسین در طبقات پرداختند و موفق شدند افرادی را که دچار دودزدگی شده بودند، به وسیله برانکارد به بیرون، منتقل و تحویل عوامل اورژانس حاضر در محل دادند و در همین حین گروهی دیگر از آتش نشانان عملیات تخلیه دود و تهویه هوای مجتمع را با رعایت کامل اصول تهویه انجام دادند.
رییس ایستگاه 108 خاطرنشان کرد: درپایان این مانور چگونگی اجرای عملیات شرکت کنندگان نیز مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.م2
عکس: سعید حسنی


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=118925