انجمن مدیران ساختمان

7752
نجات 33 نفر از میان دود ناشی از آتش سوزی ساختمان 5 طبقه مسکونی
تاریخ : 1398/5/30 13:15: کد خبر : 7752
آتش نشانان تهران در جریان عملیات مقابله با آتش سوزی زیرزمین یک ساختمان 5 طبقه مسکونی، 33 نفر از ساکنان را از میان دود و آتش به سلامت نجات دادند.
نجات 33 نفر از میان دود ناشی از آتش سوزی ساختمان 5 طبقه مسکونی
به گزارش پایگاه خبری ۱۲۵، حوالی ساعت 16:30 دقیقه عصر روز گذشته زمانی که زنگ ایستگاههای ۳ و ۹۹ و گروه امداد و نجات ۲ این سازمان از سوی ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران بصدا درآمد، آتش نشانان بهمراه نردبان هیدرولیکی و تشک نجات برای امدادرسانی به ساکنان گرفتار شده عازم میدان خراسان، خیابان خراسان، روبروی مسجد لرزاده شدند.
محمدرضا خضری پور افسر آماده ی منطقه 8 عملیات سازمان آتش نشانی تهران که همزمان با نیروها به محل اعزام شده بود در این باره گفت: آتش سوزی در طبقه ی منفی یک ساختمان پنج طبقه مسکونی اتفاق افتاد که منجر به رعب و وحشت و نیزمحبوس شدن شماری ازساکنان درداخل واحدهای خود شد.
وی اضافه کرد: آتش نشانان بلافاصله پس از قطع برق و گاز ساختمان و تقسیم شدن به سه تیم، به طورهمزمان وارد ساختمان و نیز محل وقوع آتش سوزی در طبقه منفی یک شده و مشغول خارج کردن ساکنان گرفتار در میان دود شدند.
این افسرآماده آتش نشانی تصریح کرد: دراین حادثه، طبقه ی منفی یک این ساختمان به مساحت حدود ۱۲۰ متر مربع که از آن برای برگزاری مراسم جشن و مذهبی استفاده می شد، به دلیل آتش گرفتن پنل کولر گازی و ریختن شراره های آتش بر روی مبل و شعله ور شدن آن، به یکباره آتش سوزی شروع شد و شعله های آتش به لوازم دیگر گسترش پیدا کرد.
وی در ادامه اظهار داشت: نیروهای آتش نشانی به محض حضور در محل آتش سوزی در حالیکه ماسک های تنفسی بر چهره داشتند بسرعت به مبارزه با شعله های آتش پرداخته و از پیشروی آن جلوگیری و آتش را قبل از سرایت به اطراف بسرعت مهار و خاموش کردند.
خضری پور اضافه کرد: همزمان گروه نجات آتش نشانی نیز وارد طبقات شده و تعداد 33 نفر از ساکنان از جمله یک دختر بچه 4 ساله را از داخل واحد های آنان و از میان دود، سالم به بیرون از ساختمان هدایت کردند.
افسر آماده آتش نشانی با اعلام این که خوشبختانه در این حادثه به کسی آسیب جانی نرسید، تاکید کرد: تحقیقات بیشتر در خصوص علل بروز این حادثه و نیز خسارات وارده هم اکنون از سوی کارشناسان آتش نشانی منطقه در دست انجام است.م۸
عکس: مهدی دانه چین


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=118934