انجمن مدیران ساختمان

7755
جلوگیری از سقوط کامیونت حامل نخاله ساختمانی به دره
تاریخ : 1398/5/31 10:51: کد خبر : 7755
خطر واژگونی و سقوط یک دستگاه کامیونت کمپرسی به دره ای در فرحزاد درهنگام تخلیه نخاله ساختمانی با تلاش آتش نشانان برطرف شد.
جلوگیری از سقوط کامیونت حامل نخاله ساختمانی به دره
به گزارش پایگاه خبری 125، خودرو کامیونت کمپرسی که به صورت معلق در شیب خطرناک دره قرار گرفته و هر لحظه احتمال سقوط خودرو به پایین دره می رفت توسط آتش نشانان مهار و از وقوع این حادثه جلوگیری شد.
بر اساس این گزارش، ساعت 13:10 دقیقه روز گذشته در پی تماس رانندگان خودروهای عبوری با سامانه 125 مبنی بر احتمال سقوط یک دستگاه کامیونت کمپرسی به دره ای در فرحزاد، خیابان آبشار، ستادفرماندهی آتش نشانی تهران بی درنگ آتش نشانان ایستگاه 94 و گروه امداد و نجات 3 این سازمان را به محل حادثه اعزام کرد.
به گفته داود کرمی افسر آماده منطقه یک عملیات آتش نشانی تهران، یک دستگاه کامیونت کمپرسی ویژه حمل مصالح ساختمانی در جاده فرحزاد در حال تخلیه نخاله های ساختمانی بود که به علت نامعلومی به سمت شیب خطرناک دره رفت و ناگهان چرخ عقب آن در شیب دره قرار گرفت و اتاقک آن به هوا بلند شد و در همان حالت باقی ماند.
وی افزود: راننده کامیونت که مردی حدودا 25 ساله بود در داخل اتاقک آن گرفتار شده و قادر به خروج از آن نشد.
این افسرآماده آتش نشانی تصریح کرد: آتش نشانان بلافاصله با ایمن سازی محل و تثبیت خودرو با استفاده از تجهیزات ویژه نجات از سقوط خودرو کامیونت به دره ممانعت به عمل آوردند و بعد از مهار کردن کامیونت، راننده را سالم از داخل اتاقک آن خارج کردند.
کرمی با اشاره به این که علت وقوع این حادثه توسط پلیس راهور منطقه دردست بررسی است، خاطرنشان کرد: این کامیونت جهت انجام اقدامات قانونی به عوامل انتظامی منطقه سپرده شد.م1
عکس: پیام بیات


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=118944