انجمن مدیران ساختمان

7768
نجات ۱۵ نفر از ساکنین ساختمان مسکونی از میان دود و آتش
تاریخ : 1398/6/4 14:51:0 کد خبر : 7768
آتش سوزی ساختمان مسکونی در بزرگراه محلاتی، با نجات 15 نفر از ساکنان، مهار و خاموش شد.
نجات ۱۵ نفر از ساکنین ساختمان مسکونی از میان دود و آتش
به گزارش پایگاه خبری125، ساعت ۴بامداد امروز پس از اینکه ساکنین ساختمان مسکونی متوجه دود شدید انتشار یافته در تمام ساختمان شدند بلافاصله با سامانه ی ۱۲۵ تماس گرفتند وستاد فرماندهی آتش نشانی تهران با به صدا درآوردن زنگ ایستگاه ۴۸ و ۲۴ آتش نشانان را به همراه خودروی نردبان هیدرولیکی، تشک نجات و تیم نجات ۲ عازم بزرگراه محلاتی، خیابان کیانی کرد.
محمدرضا صبور افسر آماده ی منطقه8 عملیات در این باره گفت: آتش سوزی دو دستگاه خودروی سواری پارک شده در داخل پارکینگ ساختمان پنج طبقه دود شدیدی به راه انداخته بود.
وی افزود: انتشار دود شدید در ساختمان، ساکنان را در دود گرفتار کرده بود که آتش نشانان بلافاصله پس از قطع برق و گاز ساختمان، با کشیدن دو رشته لوله ی آبدهی در داخل پارکینگ به سه تیم برای جستجوی در واحدها مسکونی تقسیم شدند و عملیات خود را آغاز کردند.
صبور تصریح کرد: با تلاش آتش نشانان پانزده نفر از ساکنین با میانگین سنی ۱ تا ۷۰ سال صحیح و سالم توسط نردبان هیدرولیکی از قسمت پشت بام به خارج از ساختمان منتقل و برای معاینات اولیه تحویل عوامل اورژانس شدند.
وی افزود: تیم آتش نشانان با خاموش کردن و سرد کردن هر دو خودرو، محل حادثه را ایمن سازی کرده و تحویل عوامل انتظامی حاضر در محل دادند و پس از اطمینان از ایمنی کامل ساختمان و تحویل به مالکین حاضر، به عملیات خود پایان دادند.م8
عکس: مهدی دانه چین


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=118969