انجمن مدیران ساختمان

7769
بی احتیاطی خانم خانه دار حادثه آفرید
تاریخ : 1398/6/4 14:55:0 کد خبر : 7769
عدم نصب علامت هشدار و بی توجهی بانوی میانسال به نبود کابین آسانسور، سقوط وی را به طبقه همکف رقم زد.
بی احتیاطی خانم خانه دار حادثه آفرید
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ۱۲۵، پس از تماس فرزندان یک بانوی میانسال با سامانه 125مبنی بر سقوط مادر خانواده به داخل چاهک آسانسور، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران ساعت ۲۰ شب گذشته زنگ ایستگاه ۱۱۳ را به صدا درآورد و تیم نجات ۲ را به فرماندهی ابوالفضل ناصری فر روانه ی محله ی اتابک، کوچه ی ابراهیمی کرد.
فرمانده آتش نشانان در این باره گفت: با توجه به توقف کابین آسانسور در طبقه ی همکف ساختمان مسکونی پنج طبقه، خانم حدود ۵۵ ساله که ساکن طبقه ی چهارم بود برای رفتن به طبقه ی همکف درب آسانسور را باز و غافل از اینکه کابین در طبقه ی مورد نظر نبود از طبقه ی چهارم به روی کابین در طبقه ی همکف سقوط کرده بود.
وی افزود: نیروهای عملیات بلافاصله پس از قطع برق آسانسور و ایمن سازی محل حادثه خود را به روی کابین رساندند و با رعایت نکات ایمنی با در نظر گرفتن شرایط مصدومیت این بانوی میانسال، پس از فیکس کردن وی و انتقال به خارج از چاهک آسانسور برای انتقال به مراکز درمانی تحویل عوامل اورژانس دادند.
ناصری فر تصریح کرد: آتش نشانان پس از بستن تمام دربهای آسانسور و قطع کلی برق آن و تحویل به نماینده ی ساختمان تا حاضر شدن عوامل تعمیراتی مربوطه، با ارائه تذکرات لازم ایمنی به ساکنین، عملیات خود را پایان دادند.
کارشناسان آتش نشانی همواره به شهروندان توصیه می کنند: حتماً توجه داشته باشید که آینه ی نصب شده در داخل کابین، برای مشاهده ی شخص استفاده کننده از آسانسور است که پس از باز کردن درب و اطمینان از توقف کابین در طبقه ی مورد نظر باید از آسانسور استفاده کرد در غیر اینصورت ممکن است باعث بروز حوادث غیر قابل جبرانی شود.م8
عکس: مهدی دانه چین


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=118970