انجمن مدیران ساختمان

109
آتش سوزی شرکت سازه گستر در بزرگراه فتح
تاریخ : 1397/8/26 13:52: کد خبر : 109
آتش سوزی شرکت سازه گستر سایپا در بزرگراه فتح با تلاش آتش نشانان 7 ایستگاه مهار و خاموش شد.
آتش سوزی شرکت سازه گستر در بزرگراه فتح
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری 125، ساعت 23:59 دقیقه شب گذشته در پی تماس کارگران یک کارخانه مبنی بر بروز آتش سوزی، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران نیروهای عملیات ایستگاه های 44، 59، 68، 20، 100، 109 و 111 را به همراه چندین دستگاه تانکر، خودروی فوماتیک و خودروی تنفسی را به بزرگراه فتح، کیلومتر 19 اعزام کرد.
به گفته محمد دیبا مدیر منطقه یک عملیات؛ در محل حادثه یک ساختمان اداری یک طبقه به وسعت تقریبی هزار متر مربع به طور کامل طعمه آتش سوزی شده و شعله های آتش در حال سرایت به انبار لاستیک که در شمال این ساختمان قرار داشت، بود.
وی افزود: آتش نشانان این شرکت خودرو سازی نیز در حال خاموش کردن آتش بودند که
نیروهای عملیاتی سازمان آتش نشانی بلافاصله پس از قطع جریان برق و گاز کارخانه، با کشیدن چند رشته لوله آبدهی به کانون آتش نفوذ کردند.
دیبا خاطرنشان کرد: نیروهای عملیات در ساعات اولیه، شعله های سرکش آتش را خاموش و عملیات لکه گیری و تخلیه دود را به وسیله فن های فشار قوی آغاز کردند و گروهی دیگر برای برش تخلیه دود و شکافتن سقف شیروانی بر روی سقف این ساختمان یک طبقه رفتند و در 5 ساعت عملیات موفق شدند آتش سوزی را مهار و خاموش کنند.
وی افزود: خوشبختانه این حادثه هیچگونه مصدومی در بر نداشت و آتش نشانان پس از ایمن سازی محل حادثه و تحویل محل به حراست شرکت، ماموریت خود را پایان دادند.
گفتنی است: در اتاق تاسیسات این ساختمان یک دستگاه تانکر 4 هزار لیتری گازوئیل وجود داشت که آتش نشانان با عکس العمل سریع خود از بروز آتش سوزی و انفجار آن جلوگیری کردند.م1
عکس: محسن مرادی


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=116824