انجمن مدیران ساختمان

112
نجات 100 کارگر ساختمانی در آتش سوزی ساختمان اداری تجاری در حال ساخت
تاریخ : 1397/8/27 10:51: کد خبر : 112
در آتش سوزی انبارهای یک ساختمان اداری- تجاری در حال احداث در خیابان فرشته، بیش از 100 نفر از کارگران ساختمانی با تلاش آتش نشانان شش ایستگاه و دو گروه امداد و نجات سازمان آتش نشانی تهران از میان دود و آتش نجات یافتند.
نجات 100 کارگر ساختمانی در آتش سوزی ساختمان اداری تجاری در حال ساخت
به گزارش پایگاه خبری 125، شهروندان در ساعت 23:20 دقیقه شب گذشته طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی، وقوع این آتش سوزی را اطلاع دادند که با توجه به گرفتار شدن عده زیادی از کارگران در داخل این ساختمان بلافاصله آتش نشانان ایستگاه های 88، 6، 11، 106، 84، 130 و همچنین دو گروه امداد و نجات 4 و 16 به همراه خاور دستگاه تنفسی و نردبان آتش نشانی به محل حادثه واقع در خیابان فرشته، خیابان فیاضی اعزام شدند.
واحد کیانی معاون عملیات آتش نشانی که از لحظات اولیه در محل حادثه حضور یافته و بر عملیات نیروهای آتش نشانی نظارت داشت، در این باره ابراز داشت: این حادثه در یک ساختمان تجاری – اداری 7 طبقه که 7 طبقه ی منفی نیز داشت، اتفاق افتاد.
وی افزود: شب گذشته طبقه منفی شش این ساختمان در حال ساخت که بخش انبارهای آن بود به دلیل نامعلومی دچار آتش سوزی شد و مقدار زیادی انواع تجهیزات و مصالح ساختمانی در کام آتش فرو رفت.
معاون عملیات آتش نشانی اضافه کرد: تجمع زیاد این تجهیزات در قسمت های مختلف طبقه منفی شش، دسترسی آتش نشانان را به کانون آتش دشوار کرده بود.
کیانی تصریح کرد: آتش نشانان سریعا به دو گروه تقسیم شدند، گروه اول از آتش نشانان برای جست و جو و نجات محبوسین احتمالی در طبقات مختلف این ساختمان مشغول عملیات شدند و توانستند تعداد بیش از 100 نفر کارگر ساختمانی را از طبقات زیرین و نیز طبقات فوقانی این ساختمان خارج کنند که دو نفر از این کارگران به دلیل دود زدگی شدید توسط عوامل اورژانس راهی بیمارستان شدند.
وی ادامه داد: همزمان گروه دیگری از آتش نشانان هم به وسیله تجهیزات انفرادی و لوله های آبده، به مبارزه با آتش پرداخته و موفق شدند با تلاش فراوان این آتش سوزی را در طبقه منفی شش، پیش از گسترش بیشترآن مهار و خاموش کنند.
معاون عملیات آتش نشانی تهران علت بروز این آتش سوزی و نیز برآورد خسارات وارده را از سوی کارشناسان آتش نشانی در دست بررسی اعلام کرد و گفت: در جریان این آتش سوزی یکی از آتش نشانان ایستگاه 88 بر اثر سقوط به طبقات منفی این ساختمان دچار مصدومیت شد که توسط عوامل اورژانس به بیمارستان منتقل و بستری شد.م3
عکس: مرتضی موحدی نیا/عبدالرضا ناهیدی


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=116831