انجمن مدیران ساختمان

113
گاز منوکسید کربن جان مرد جوانی را گرفت
تاریخ : 1397/8/27 13:18: کد خبر : 113
انتشار گاز مونواکسید کربن از دودکش بخاری در یک واحد مسکونی واقع در تهران پارس، مرد 32 ساله ای را به کام مرگ کشاند.
گاز منوکسید کربن جان مرد جوانی را گرفت
به گزارش پایگاه خبری 125، با اعلام این حادثه به سامانه 125 از سوی شهروندان، بلافاصله نیروهای آتش نشانی ایستگاه 57 با هماهنگی ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران، ساعت 22:10 دقیقه شب گذشته، به محل حادثه واقع در تهرانپارس، خیابان 190 رهسپار شدند.
به گفته علیرضا میرفتوحی افسر آماده منطقه سه عملیات آتش نشانی، در یک ساختمان چهار طبقه مسکونی استفاده ازدود کش غیر استاندارد در یک واحد مسکونی در طبقه منفی یک این ساختمان باعث نشت گازمنواکسیدکربن در این واحد مسکونی شد که براثر آن یک مرد 32 ساله دچار مسمومیت شده و جان خود را از دست داد.
وی افزود: علاوه بر این واحد مسکونی، مقدار بسیار زیادی گاز مونواکسید کربن از این منزل به طبقه بالای این ساختمان مسکونی چهار طبقه، انتشار یافت که موجب سردرد های شدید ساکنان واحد مسکونی طبقه فوقانی آن شد.
میرفتوحی در ادامه اظهار داشت: هنگامی که در بسته ی این واحد مسکونی در طبقه منفی یک این ساختمان را گشوده و وارد این منزل شدیم با پیکربی جان مردی جوان روبرو شدیم که بر روی زمین افتاده بود.
وی اضافه کرد: علائم و آثار روی جنازه این شخص حاکی از گذشت دو تا سه روز از مرگ وی بود.
افسر آماده منطقه سه عملیات آتش نشانی تصریح کرد: آتش نشانان به محض رسیدن به محل حادثه، به دستگاه های تنفسی مجهز شدند و پس از باز کردن درب و پنجره های واحد مسکونی و تهویه محل حادثه و همچنین بعداز تائید مرگ این فرد از سوی عوامل اورژانس، جنازه این مرد را برای انتقال به پزشکی قانونی، تحویل نیروی انتظامی حاضر در محل دادند.
گفتنی است؛ کارشناسان سازمان آتش نشانی تهران، همواره به شهروندان توصیه می کنند نکات ایمنی را رعایت کرده و علاوه بر نصب لوله های دودکشی که به بیرون از ساختمان و هوای آزاد راه دارند، از دودکش های استاندارد و مستقل برای وسایل گرمایشی استفاده کنند.م3
عکس: منطقه سه عملیات


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=116836