انجمن مدیران ساختمان

1135
کارگاه چاپ بنر در آتش سوخت
تاریخ : 1397/9/10 16:16: کد خبر : 1135
آتش سوزی کارگاه چاپ بنر در خیابان نبرد، خسارت مالی بر جای گذاشت.
کارگاه چاپ بنر در آتش سوخت
به گزارش پایگاه خبری ۱۲۵، به دنبال تماس های شهروندان با سامانه 125 مبنی بر زبانه کشیدن شعله های آتش از داخل یک مغازه چاپ بنر با سامانه ی ۱۲۵، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران بلافاصله ساعت ۱۶ روز گذشته زنگ ایستگاه ۲۴ را به صدا درآورد و نیروهای عملیات به همراه تیم نجات ۲ روانه ی خیابان نبرد جنوبی، شدند.
منصور فراهانی فرمانده ی آتش نشانان حاضر در محل حادثه دراین باره گفت: در محل حادثه یک باب مغازه به وسعت حدود ۲۴ متر مربع با کاربری چاپ بنر دیده می شد که در هنگام رسیدن آتش نشانان کاملا شعله ور بود.
وی ادامه داد: شعله های سرکش آتش به سرعت در حال سرایت به مغازه ی مجاور بودند که آتش نشانان به سرعت با استفاده از تجهیزات حفاظت فردی و ابزار موجود، در بسته را باز کردند.
وی افزود: آتش نشانان پس از کشیدن یک رشته لوله ی آبدهی وارد مغازه شدند و پس از یافتن کانون آتش سوزی، آن را مهار و خاموش کردند.
فراهانی با اشاره به خاموش کردن کامل آتش سوزی خاطر نشان کرد: نیروهای عملیات پس از کنترل و مهار شعله های آتش از سرایت آتش به اطراف جلوگیری کردند و پس از لکه گیری و جابجایی اجناس نیمه سوخته به ماموریت خود پایان دادند.
وی افزود: با توجه به نوع مواد سوختنی که به طور عمده رنگ، بنر و لوازم چاپ با پایه شیمیایی بودند، آتش نشانان با رعایت نکات ایمنی و استفاده از دستگاه تنفسی به جستجو در داخل مغازه پرداختند تا از عدم وجود محبوس شده در آن مطمئن شوند.
گفتنی است: نیروهای عملیات پس از ایمن سازی مغازه و تحویل به مالک که در محل حاضر شده بود با ارائه تذکرات ایمنی لازم به عملیات خود پایان دادند.
علت این آتش سوزی توسط کارشناسان منطقه در دست بررسی است.م۸
عکس: سبحان حسن پور


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=116939